With the use of internet and other digital technologies in journalism, different applications have emerged. When news and information are updated frequently and change rapidly, and people are exposed to information intensely, news organizations have tried to reach their readers through different channels and options. Over time, in line with the developing technological possibilities and changing news consumption trends, news presentations on various multimedia platforms have started to be discussed. They prefer presenting the news via several infographic designs – static, motion and interactive – to carry the complex information and data in a fast, understandable and visual way. Hence, readers are provided with unlimited information transfer possibilities without area limitation. Also; the reader can be transformed from a passive news consumer to an active news beneficiary. In this research carried out with qualitative research methods; -in the context of the impact of developing web technologies on news consumption- interactive infographic journalism based on user experience is emphasized. In the study, in which interactive infographic news is handled in terms of format, content and presentation styles; it is aimed to reveal the importance of these applications by examining their efficiency, differences from static news and their graphical qualities.
Online News User Experience Infographics Interactive Infographics Information Design Graphic Design.
Geleneksel habercilikte yaşanan tek taraflı iletim süreci -internet haberciliği ile birlikte- iki taraflı bir iletişim biçim ve biçemine dönüşmüştür. 2000’li yıllardan itibaren internet ve diğer dijital teknolojilerin habercilik alanında kullanılmasıyla birlikte farklı habercilik uygulamaları ortaya çıkarken; haberin ve bilgilerin sık güncellendiği, hızla değiştiği ve yoğun bilgi bombardımanına maruz kalındığı bu dönemde -haber kuruluşları- okuyucuları ile farklı yaklaşımlarla iletişim kurmaya çalışmışlardır. Zamanla, gelişen teknolojik olanaklar ve bu bağlamda değişen haber tüketim eğilimlerine koşut olarak, çeşitli çoklu ortam platformlarında da haber sunumları söz konusu olmaya başlamıştır. Etkileşimlilik ve habere yorum yapabilme özellikleri sayesinde okuyucularına farklı deneyimleme olanakları sunan söz konusu haber platformları, haber içeriğindeki karmaşık bilgi ve verileri hızlı ve anlaşılır bir şekilde iletmek ve de haberin görsel öyküsünü aktarabilmek için; durağan, devinimli ve etkileşimli infografik tasarım uygulamalarıyla sunma yoluna gitmiştir. Kullanıcı deneyimine dayalı etkileşimli infografik haberler sayesinde; okuyucu, pasif haber tüketiciliğinden aktif haber yararlanıcısına dönüşülebilmekte ve daha çok bilgiye ulaşılabilmektedir. Nitel araştırma bağlamında betimleme yöntemleriyle gerçekleştirilen bu araştırmada; -gelişen web teknolojilerinin haber tüketim eğilimlerine etkisi bağlamında- kullanıcı deneyimine dayalı etkileşimli infografik habercilik üzerinde durulmaktadır. Etkileşimli infografik haberlerin biçim, içerik ve sunum biçemleri yönünden ele alındığı çalışmada; söz konusu uygulamaların verimlilikleri, durağan haberlerden farkları ve grafiksel nitelikleri irdelenerek öneminin ortaya konması amaçlanmaktadır.
Çevrim İçi Haber Kullanıcı Deneyimi İnfografik Etkileşimli İnfografik Bilgilendirme Tasarımı Grafik Tasarım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2023 |
Submission Date | March 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |