Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir iletişim kavramının işletme, yönetim ve iletişim literatüründeki gelişimini bibliyometrik analiz yoluyla incelemektir. Sürdürülebilir iletişim, çevresel, sosyal ve ekonomik faktörleri bütünleştiren, paydaşların katılımını sağlayan, farkındalığı teşvik eden ve sürdürülebilirlik boyutlarının birbirine bağlılığını vurgulayan bilgilerin stratejik, şeffaf bir şekilde yayılmasını içermektedir. Araştırma problemi, sürdürülebilirlik ve iletişim alanındaki çalışmaların bolluğuna rağmen, sürdürülebilir iletişim üzerine kapsamlı bir bibliyometrik çalışmanın yokluğunda yatmaktadır. Bu çalışma literatürdeki bu boşluğu, bibliyometrik analiz yöntemi kullanarak dolduracak ve literatüre katkı sunacaktır. Bu durum araştırmanın literatürdeki önemine işaret etmektedir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışma, uygulamalı çalışmalara odaklanarak ve söz konusu makalelerin dağılımı, ortak yazarlık, ortak atıf ve bunları yayınlayan yazarların ortak varlığına odaklanarak sürdürülebilir iletişim üzerine 2724 makaleyi incelemektedir. Bibliyometrik analiz sonucunda sürdürülebilir iletişim alanının incelendiği yıllar itibariyle alanda gelişim seyrinin devam ettiği ve son yıllarda özellikle Endüstri 4.0 kapsamında büyük veri, yeşil iş, sürdürülebilir işletme, sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi, çevresel performans, yeşil aklama ve döngüsel ekonomi kavramlarının ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular, hem yazarların, belgelerin ve dergilerin mevcut performansını hem de temaların ilerleyişini gösterdiğinden akademisyenlere yardımcı olabilir.
The aim of this study is to examine the development of the concept of sustainable communication in the business, management and communication literature through bibliometric analysis. Sustainable communication involves strategic, transparent dissemination of information integrating environmental, social, and economic factors, engaging stakeholders, promoting awareness, and emphasizing the interconnectedness of sustainability dimensions. The research problem lies in the absence of a comprehensive bibliometric study on sustainable communication, despite the abundance of studies in field of sustainability and communication. This study will fill this gap in the literature by utilizing the bibliometric analysis method and contributing to the existing literature. The situation underscores the significance of research. In line with this purposes, this study examines 2724 articles on sustainable communication, focusing on applied studies and focusing on the distribution of these articles, co-authorship, co-citation, and co-occurence of the authors who published them. As a result of the bibliometric analysis, it has been determined that the field of sustainable communication has continued to develop over the years and that the concepts of big data within the scope of Industry 4.0, green business, sustainable business, sustainable supply chain management, environmental performance, greenwashing, and the circular economy have come to the fore in recent years. The study’s findings can be beneficial to scholars as they reveal the current performance of authors, documents, as well as the progression of themes.
Communication Sustainability Sustainable Communication Bibliometric Analysis Web of Science.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Human Resources and Industrial Relations (Other) |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Early Pub Date | July 29, 2024 |
Publication Date | July 30, 2024 |
Submission Date | February 29, 2024 |
Acceptance Date | July 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |