Siyasal iletişimde müzik kullanımı konusunda yapılan bu çalışmanın amacı, 31 Mart 2024 Mahalli İdareler Seçimlerinde İstanbul, Ankara ve İzmir’de, Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) ve Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) belediye başkan adaylarının yürütmüş oldukları seçim kampanyalarında kullanılan seçim şarkılarının analiz edilmesidir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle yapılan çalışmanın verileri MAXQDA programında içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde; iki parti adayları da seçim kampanyalarında hareketli/coşkulu ve seçmene hitap eden şarkıları yüksek düzeyde tercih etmişlerdir. Orijinal seçim şarkılarını, uyarlama popüler şarkıları ve sosyo-psikolojik mesaj veren şarkıları ise orta düzeyde tercih etmişlerdir. Buna karşın muhalefetin/iktidarın politikasını eleştiren, slow/durağan, refah vadeden ve mesaj odaklı şarkılara ise düşük düzeyde yer verdikleri görülmüştür. Bu bağlamda iki parti adaylarının müzik kullanımında birbirinden ayrışma imkanının az olduğu belirlenmiştir. Benzerlik analizi sonuçları ise aynı partiye ait olan şarkıların birbiri ile yüksek düzeyde, farklı parti şarkılarının ise düşük düzeyde benzerlik gösterdiğini ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular ve sonuçlar incelendiğinde ortaya konulan bu çalışmanın, benzer konularda çalışma yapan araştırmacılara faydalı olacağı düşünülmektedir.
This study aims to analyze the election songs used in the election campaigns of the mayoral candidates of the Justice and Development Party (AK Parti) and the Republican People's Party (CHP) in İstanbul, Ankara, and İzmir on March 31, 2024, Türkiye’s Local Administrations Elections. The data collected using the case study methodology was analyzed using the content analysis method in the MAXQDA program. The findings showed that both party candidates preferred moving/exuberant songs which appealed to the voters at a high level in their election campaigns. They moderately preferred original election songs, adapted popular songs, and songs conveying socio-psychological messages. They showed a low preference for songs that criticized the policies of the opposition or government, slow or stationary songs, songs promising prosperity, and message-oriented songs. Therefore, there is little possibility for the two parties' candidates to differentiate from each other in the use of music. The results of the similarity analysis revealed that the songs belonging to the same party showed a high level of similarity with each other. In contrast, the songs of different parties showed low similarity. The study implications are helpful for researchers conducting studies on similar issues.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Articles in Foreign Languages |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2025 |
Submission Date | August 14, 2024 |
Acceptance Date | December 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 1 |