Research Article
BibTex RIS Cite

ATATÜRK, CUMHURİYET, EĞİTİMDE ULUSALLIK VE BÜTÜNLÜK

Year 1998, Volume: 11 Issue: 31, 105 - 116, 01.09.1998

Abstract

Varoluşunu Atatürk'e, onun silah arkadaşlarına ve aziz şehitlerimize borçlu olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti, aslında bir devrimler mabedinin çaüsıdır. Atatürk’ün öngördüğü ve doğrudan uygulayıcısı olduğu devrimlerin her biri çağdaş bir ülke olmamızın olmazsa olmaz koşullarıdır. Bu devrimlerin birini bile önemsiz saymak, tümünü önemsizleşdrmek anlamına gelecektir; bu çok açıktır. Bu bilgiyi, bu deneyimi 70 yılı aşkın Cumhuriyet tarihimizden biliyoruz. 75 yıllık Cumhuriyet tarihimizin öncesinde, ulusal varlığımızın, dünyanın dört bir yanına yayılacak güçte olması, bizim için bir övünç kaynağı olmaktan artık çıkmalıdır. Görülmüştür ki, büyük tarihçi İbn Haldun'un andk uygarlıklar için saptadığı biçimde, Osmanlı imparatorluğu da bütün antik imparatorlukların kaderi olan "doğma", "büyüme" ve "sönme" evrimini yaşamazlık edememiştir. İşte tam sönme aşamasında, küllerinden yeniden doğan mitolojik Anka Kuşu gibi, yeni bir gerçek ortaya çıkmışür; bu gerçek Türkiye Cumhuriyeti'dir. Bu gerçek, yalnızca Türk ulusu için değil, bütün dünyanın mazlum ulusları için ulusal kurtuluş yolunu aydınlatan ilk meşale olma misyonunu da üsdenmişdr.

References

  • -
Year 1998, Volume: 11 Issue: 31, 105 - 116, 01.09.1998

Abstract

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Erdem
Authors

Mehmet Haberal This is me

Publication Date September 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 11 Issue: 31

Cite

APA Haberal, M. (1998). ATATÜRK, CUMHURİYET, EĞİTİMDE ULUSALLIK VE BÜTÜNLÜK. Erdem, 11(31), 105-116.

ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET and AYK Journal Index.