Research Article
BibTex RIS Cite

Âşıklık Geleneği İçinde Âşık Müziği ve Kimi Problemler

Year 2001, Volume: 13 Issue: 38, 399 - 410, 01.05.2001

References

  • AREL, Hüseyin Sâdeddin, 1993, Türk Musikisi Nazariyatı Dersleri, (Haz. Onur Akdoğu), Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • ASLAN, Ensar, 1980, “Doğu Anadolu’da Söylenen Âşık Makamlan Üzerinde Bir Araştırma” Köz, C. 1, S. 3, Şubat: s.52-57.
  • BARTOK, Bela, 1976, Turkish Folk Music From Asia Minör, Princeton: Princeton University Press.
  • DİLÇİN, Cem, 1983, Türk Şiir Bilgisi, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • DİZDAROĞLU, Hikmet, 1969, Halk Şiirinde Türler, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • DÜZGÜN, Dilaver, 1996, “Dilaver Düzgün”, (Erzurum, 1960, Yüksekokul, Evli) ile 20.02.1996 tarihinde Erzurum’da yapılan görüşme. Görüşmenin ses kaydı ve deşifre edilmiş metin M.Ö. arşivindedir.
  • ELÇİN, Şükrü, 1976, Mecmua-i Saz ü Söz - Tıpkı Basım İstanbul: Millî Eğitim Basım Evi.
  • ERDENER, Yıldıray, 1995, The Song Contests of Turkish Minstrels - Improvised Poetry Sung to Traditional Music-, New York and London: Garland Publishing, Inc.
  • GAZİMİHAL, Muhmut Ragıp, 1928, Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz, İstanbul: Maarif Matbaası.
  • GÜNAY, Umay, 1986, Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara: Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu AKM Yayım-Sayı 16.
  • GÜNAY, Umay, 1993, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara: Akçağ Yayınlan.
  • KARTARI, Haşan, 1977, Doğu Anadolu'da Âşık Edebiyatının Esasları, Ankara: Demet Matbaacılık.
  • KIRZIOĞLU, M. Fahrettin, 1964, “Kars İlinde Halk Saz ve Oyun Havalannın İsimleri”, Türk Kültürü, S. 22.
  • KÖPRÜLÜ, M. Fuad, 1981, Türk Edebiyatı Tarihi, (Üçüncü Basım), İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • MARKOFF, İrene Judyth, 1983, “The Turkish Saz Family and its Balkan Counterparts in Bulgaria and Yugoslavia- A Comparative Wiew”, II. Milletler Arası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • MARKOFF, irene Judyth, 1986, “Musical Theory, Performance, and The Contemporary Bağlama Specialist In Turkey”, Doctoral Dissertation, University of Washington (Unpublished).
  • OĞUZ, M. Öcal, 1990, “Âşık Makamları Üzerine Bir Değerlendirme”, Millî Folklor, C. I, S. 7.
  • ONAY, A. Talat, 1928, Halk Şiirlerinin Şekil ve Nev’i, İstanbul.
  • ORANSAY, Gültekin, 1990, “Makam Kelimesinin Sekiz Küğsel Anlamı”, Belleten Türk Küğ Araştırmaları 1990 -Prof. Gültekin Oransay Derlemesi/l-, [Hzl.: Yavuz Daloğlu-Serhat Durmaz], İzmir.
  • OZANOĞLU, İhsan, 1940, Âşık Edebiyatı, Kastamonu, Şenkıral Matbaası.
  • ÖZARSLAN, Metin, 1999, “Erzurum ve Çevresinde Âşık Geleneğinin Bugünkü Durumu”, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Bilimi Bilim Dalı Doktora Tezi (Basılmamış).
  • ÖZBEK, Mehmet, 1975, Folklor ve Türkülerimiz, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1985a, “Türk Müziğinin Esasları”, Türk Halk Müziği ve Oyunları, C. II. S. 14.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1985b, “Kars Yöresi Âşık Makamlarının Ezgisel Çözümlemesinde Metod”, Türk Halk Edebiyatı ve Folklorunda Yeni Görüşler, (Hzl.: Feyzi Halıcı), Ankara: Güven Matbaası.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1987, “Türk Halk Müziğinde “Ayak” Tabirinin Yanlış Kullanımı Üzerine”, IV. Milletler Arası Folklor Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1998, Türk Halk Müziği El Kitabı I Terimler Sözlüğü, Ankara: Atatürk Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
  • REİNHARD, Kurt, 1974, “Güney Türk Ağıtlarının Biçimleri”, I. Uluslar Arası Folklor Semineri Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. , REİNHARD, Kurt-Ursula REİNHARD, 1983, “Güney Türk Ağıtlarının Biçimleri”, II. Milletler Arası Folklor Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • REİNHARD, Ursula, 1992, “Türk Müziği Çağlar Boyu Değişmeden Mi Kalmıştır”, IV Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENEL, Süleyman, 1991, “Âşık Musikisi”, TDV İslâm Ansiklopedisi, C. 3, İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
  • ŞENEL, Süleyman, 1992, “Türk Halk Musikisinde «Uzun Hava», Tanımı ve Bu Tanım Etrafında Ortaya Çıkan Problemler”, IV. Milletler Arası Tiirk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENEL, Süleyman, 1997, “Türk Halk Müziğinde «Beste», «Makam» ve «Ayak» Terimleri Üzerine”, V Milletler Arası Tiirk Halk Kültürü Kongresi [Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence Seksiyonu] Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENGÜL, Cengiz, 1996, “Erzurum Halk Ozanları ve Kırık Havaları”, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü Lisans Tezi (Basılmamış).
  • TANRIKORUR, Çinuçen, 1985, “Türk Halk Musikisi ve Klâsik Türk Musikisi”, Erdem, C. 1, S. 2, Mayıs 1985’ten ayrı basım.
  • TAŞLIOVA, Şeref, 1976, “Kars ve Çevresinde Sazla Sesle Söylenen Âşık Makamlarının İsimleri”, Uluslar Arası Folklor ve Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri, Ankara: Konya Turizm Demeği Yayınları.
  • TORAGANLI, Haşan, 1983, “Türk Halk Musikisinde Anal (Hüseyni) Türecinin (Makam) Yapısal Özellikleri”, II. Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • TURA, Yalçın, 1987, “Türk Halk Musikisinde Makam Hususiyetleri ve Bunlardan Doğan Ses Sistemi”, III. Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • TÜFEKÇİ Nida, 1983, “Âşıklarda Müzik”, II. Milletler Arası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • GÜNGÖR, Etem Ruhî, 1979, “Halk Ezgilerini Notaya Almada Makamla İlgili Sorunlar”, Halk Ezgilerini Notaya Alma Semineri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.

Amourette Muzic Within the Tradition of Amorousness and Some Problems

Year 2001, Volume: 13 Issue: 38, 399 - 410, 01.05.2001

References

  • AREL, Hüseyin Sâdeddin, 1993, Türk Musikisi Nazariyatı Dersleri, (Haz. Onur Akdoğu), Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • ASLAN, Ensar, 1980, “Doğu Anadolu’da Söylenen Âşık Makamlan Üzerinde Bir Araştırma” Köz, C. 1, S. 3, Şubat: s.52-57.
  • BARTOK, Bela, 1976, Turkish Folk Music From Asia Minör, Princeton: Princeton University Press.
  • DİLÇİN, Cem, 1983, Türk Şiir Bilgisi, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • DİZDAROĞLU, Hikmet, 1969, Halk Şiirinde Türler, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • DÜZGÜN, Dilaver, 1996, “Dilaver Düzgün”, (Erzurum, 1960, Yüksekokul, Evli) ile 20.02.1996 tarihinde Erzurum’da yapılan görüşme. Görüşmenin ses kaydı ve deşifre edilmiş metin M.Ö. arşivindedir.
  • ELÇİN, Şükrü, 1976, Mecmua-i Saz ü Söz - Tıpkı Basım İstanbul: Millî Eğitim Basım Evi.
  • ERDENER, Yıldıray, 1995, The Song Contests of Turkish Minstrels - Improvised Poetry Sung to Traditional Music-, New York and London: Garland Publishing, Inc.
  • GAZİMİHAL, Muhmut Ragıp, 1928, Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz, İstanbul: Maarif Matbaası.
  • GÜNAY, Umay, 1986, Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara: Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu AKM Yayım-Sayı 16.
  • GÜNAY, Umay, 1993, Türkiye’de Âşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ankara: Akçağ Yayınlan.
  • KARTARI, Haşan, 1977, Doğu Anadolu'da Âşık Edebiyatının Esasları, Ankara: Demet Matbaacılık.
  • KIRZIOĞLU, M. Fahrettin, 1964, “Kars İlinde Halk Saz ve Oyun Havalannın İsimleri”, Türk Kültürü, S. 22.
  • KÖPRÜLÜ, M. Fuad, 1981, Türk Edebiyatı Tarihi, (Üçüncü Basım), İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • MARKOFF, İrene Judyth, 1983, “The Turkish Saz Family and its Balkan Counterparts in Bulgaria and Yugoslavia- A Comparative Wiew”, II. Milletler Arası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • MARKOFF, irene Judyth, 1986, “Musical Theory, Performance, and The Contemporary Bağlama Specialist In Turkey”, Doctoral Dissertation, University of Washington (Unpublished).
  • OĞUZ, M. Öcal, 1990, “Âşık Makamları Üzerine Bir Değerlendirme”, Millî Folklor, C. I, S. 7.
  • ONAY, A. Talat, 1928, Halk Şiirlerinin Şekil ve Nev’i, İstanbul.
  • ORANSAY, Gültekin, 1990, “Makam Kelimesinin Sekiz Küğsel Anlamı”, Belleten Türk Küğ Araştırmaları 1990 -Prof. Gültekin Oransay Derlemesi/l-, [Hzl.: Yavuz Daloğlu-Serhat Durmaz], İzmir.
  • OZANOĞLU, İhsan, 1940, Âşık Edebiyatı, Kastamonu, Şenkıral Matbaası.
  • ÖZARSLAN, Metin, 1999, “Erzurum ve Çevresinde Âşık Geleneğinin Bugünkü Durumu”, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Bilimi Bilim Dalı Doktora Tezi (Basılmamış).
  • ÖZBEK, Mehmet, 1975, Folklor ve Türkülerimiz, İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1985a, “Türk Müziğinin Esasları”, Türk Halk Müziği ve Oyunları, C. II. S. 14.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1985b, “Kars Yöresi Âşık Makamlarının Ezgisel Çözümlemesinde Metod”, Türk Halk Edebiyatı ve Folklorunda Yeni Görüşler, (Hzl.: Feyzi Halıcı), Ankara: Güven Matbaası.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1987, “Türk Halk Müziğinde “Ayak” Tabirinin Yanlış Kullanımı Üzerine”, IV. Milletler Arası Folklor Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ÖZBEK, Mehmet, 1998, Türk Halk Müziği El Kitabı I Terimler Sözlüğü, Ankara: Atatürk Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları.
  • REİNHARD, Kurt, 1974, “Güney Türk Ağıtlarının Biçimleri”, I. Uluslar Arası Folklor Semineri Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. , REİNHARD, Kurt-Ursula REİNHARD, 1983, “Güney Türk Ağıtlarının Biçimleri”, II. Milletler Arası Folklor Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • REİNHARD, Ursula, 1992, “Türk Müziği Çağlar Boyu Değişmeden Mi Kalmıştır”, IV Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENEL, Süleyman, 1991, “Âşık Musikisi”, TDV İslâm Ansiklopedisi, C. 3, İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
  • ŞENEL, Süleyman, 1992, “Türk Halk Musikisinde «Uzun Hava», Tanımı ve Bu Tanım Etrafında Ortaya Çıkan Problemler”, IV. Milletler Arası Tiirk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENEL, Süleyman, 1997, “Türk Halk Müziğinde «Beste», «Makam» ve «Ayak» Terimleri Üzerine”, V Milletler Arası Tiirk Halk Kültürü Kongresi [Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence Seksiyonu] Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • ŞENGÜL, Cengiz, 1996, “Erzurum Halk Ozanları ve Kırık Havaları”, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü Lisans Tezi (Basılmamış).
  • TANRIKORUR, Çinuçen, 1985, “Türk Halk Musikisi ve Klâsik Türk Musikisi”, Erdem, C. 1, S. 2, Mayıs 1985’ten ayrı basım.
  • TAŞLIOVA, Şeref, 1976, “Kars ve Çevresinde Sazla Sesle Söylenen Âşık Makamlarının İsimleri”, Uluslar Arası Folklor ve Halk Edebiyatı Semineri Bildirileri, Ankara: Konya Turizm Demeği Yayınları.
  • TORAGANLI, Haşan, 1983, “Türk Halk Musikisinde Anal (Hüseyni) Türecinin (Makam) Yapısal Özellikleri”, II. Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • TURA, Yalçın, 1987, “Türk Halk Musikisinde Makam Hususiyetleri ve Bunlardan Doğan Ses Sistemi”, III. Milletler Arası Türk Halk Kültürü Kongresi Bildirileri [III. Cilt Halk Müziği, Oyun, Tiyatro, Eğlence], Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • TÜFEKÇİ Nida, 1983, “Âşıklarda Müzik”, II. Milletler Arası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınlan.
  • GÜNGÖR, Etem Ruhî, 1979, “Halk Ezgilerini Notaya Almada Makamla İlgili Sorunlar”, Halk Ezgilerini Notaya Alma Semineri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Erdem
Authors

Metin Özarslan This is me

Publication Date May 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 13 Issue: 38

Cite

APA Özarslan, M. (2001). Âşıklık Geleneği İçinde Âşık Müziği ve Kimi Problemler. Erdem, 13(38), 399-410.

ERDEM Dergisi TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) İSAM, DAVET, AYK Dergi Dizini ve Academindex tarafından dizinlenmektedir.

ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET, AYK Journal Index and Academindex.