Çalışmanın amacı hemiparetik serebral palsili (SP) bir
olguda, bimanuel becerilere yönelik ergoterapi müdahalesinin, aktivite
performansı üzerindeki etkisini araştırmaktı. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 12 yaşında hemiparetik SP tanısı ile
takip edilen bir çocuk alındı. Bimanuel becerileri değerlendirmek için;
çocukların el deneyimi anketi (ÇEDA) uygulandı. Aktivite performansını
değerlendirmek için Kanada Aktivite Performans Ölçümü (KAPÖ) kullanıldı. Tedavi
programı için bimanuel becerileri geliştirmeye yönelik ergoterapi aktiviteleri
uygun görüldü. Müdahale süresince, amaca
uygun olarak seçilen bimanuel aktiviteler, haftada 1 gün 90 dk.’lık seans
şeklinde 8 hafta boyunca uygulandı. Sonuçlar:
Değerlendirme sonucunda etkilenmiş elin kullanımını gerektiren aktivitelerde
kısıtlılık olduğu, çocuğun test parametreleri içindeki iki elin birlikte
kullanımını gerektiren 29 aktiviteden 14’ünü bağımsız olarak yapabildiği
kaydedildi. Çocuk ve aile için önemli görülen aktiviteler sırasıyla ‘’düğme
ilikleme, fermuar çekme, kemer takma, saç bağlama ve işitme cihazı takma’’
olarak belirlendi. Müdahale sonucunda bağımsız olarak gerçekleştirilen bimanuel
aktivite sayısının 14’ten 19’a çıktığı görüldü.
Uygulanan ergoterapi müdahalesinin bimanuel becerileri artırmada etkili
olduğu görüldü. Tartışma:
Hemiparatik SP’li çocuklarda bimanuel aktivitelerle yapılacak eğitim çocuğun
bimanuel kullanım becerilerini geliştirecek ve bu aktivitelerin günlük hayata
adaptasyonu ile aktivite performansından duyulan tatminin artacağı
düşünülmektedir.
Objectives: The aim of this study was to investigate the effect of bimanual training on occupational performance in a child with hemiparetic cerebral palsy. Material and Method: A child aged 12 years with CP was admitted to the study. To evaluate bimanual skills; Children's Hand Experience Questionnaire (CHEQ) was applied. The Canadian Occupational Performance Measure (COPM) was used to assess occupational performance of the child. Activities to improve bimanual skills for the treatment program seemed appropriate. During the intervention, selected bimanual activities were conducted for 8 weeks, one day per week for 90 minutes each day. Results: Child could independently perform 14 of the 29 activities requiring the use of two hands in the test parameters. Occupations that are considered to be important for the child are determined as ''fastening and adjusting clothing (i.e. button, zip or belt fastening), applying and removing personal devices and styling, brushing, and trimming hair'' respectively. The number of independent bimanual activities increased from 14 to 19. The bimanual training was effective in increasing bimanual daily living skills. Discussion: In hemiparetic cerebral palsy, bimanual activity training improves the child's abilities and increases the satisfaction with adaptation to daily life and occupational performance.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Case Report |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International