Amaç:
Çalışmamızın amacı ergoterapi bölümü 1. Sınıfta okuyan öğrencilerin mesleki
algılarının incelenmesidir. Gereç ve
Yöntem: Çalışmaya Hacettepe Üniversitesi ve Sağlık Bilimleri Üniversitesinden
82 öğrenci katıldı. Katılımcılara araştırmacılar tarafından hazırlanan 7 açık
uçlu soru soruldu. Toplanan veriler içerik analiziyle incelendi. Sonuç: Katılımcıların %17,1’i (n:14)
ergoterapi bölümünü birinci sırada tercih ettiklerini belirtti. Katılımcıların
%25,6’sı (n:21) ergoterapiyi nereden öğrendiniz sorusuna “internetten” yanıtını
verdi. Katılımcıların %25’i (n:21) ergoterapiyi
“fizyoterapi ve psikoloji karışımı bir bölüm” olarak tanımladıklarını
belirtti. Ergoterapinin amacının “kişilerin günlük yaşam aktivitelerine
katılımını sağlamak” olduğunu belirtenler katılımcıların %33,75’ini (n:27) oluşturuyordu. Öğrencilerin %95’i (n:76)
ergoterapistlerin interdisipliner ekip içinde sağlık profesyonellerinden
fizyoterapistlerle, %63.75’i (n:51) sağlık profesyonelleri dışında mimarlarla
işbirliği içinde çalışabileceklerini belirtti. Çalışmaya katılan öğrencilerin
%76,25’i (n:61) pediatrinin ergoterapistlerin uygulama alanlarından biri
olduğunu belirtti. Katılımcıların %83,75’i (n:67) ergoterapistlerin özel
hastanelerde ve devlet hastanelerinde çalışabileceklerini belirtti. Tartışma: Çalışmamıza göre ergoterapi
bölümünde 1. Sınıfta okuyan öğrencilerin ergoterapistlerin interdisipliner ekip
içinde hangi profesyonellerle çalıştıkları, uygulama alanları, hangi kurumlarda
çalıştıkları hakkında genel bilgilere sahip oldukları saptanmıştır. Ancak
öğrencilerin ergoterapiyi ve ergoterapi mesleğinin amaçlarını tanımlama
konusunda eksiklikleri olduğu saptanmıştır. Bazı öğrencilerin yaptıkları
tanımların hatalı olduğu, öğrencilerin bir kısmının ergoterapi mesleğinin hiç
tanımlayamadığı saptanmıştır. Lise
döneminde meslek tanıtımlarının üzerinde durulmasının öğrencilerin meslekleri
tanımadan tercih yapmalarının önüne geçmesi açısından önemli olduğunu
düşünmekteyiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2020 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International