BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 47 - 53, 01.09.2013

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, üniversite öğrencilerine verilen zaman yönetimi eğitiminin öğrencilerin zaman yönetimi farkındalıklarında etki yaratıp yaratmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: Çalışmaya katılan öğrencilerin sosyo-demografik bilgileri (yaş, cinsiyet, kaçıncı sınıfta okuduğu), zaman yönetimi verileri kayıt edilmiştir. Zaman yönetimi becerisini belirlemek amacıyla Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE) kullanılmıştır. Zaman yönetimi dersi stresle başa çıkma yolları dersi kapsamında 4 hafta işlenmiştir. Zaman yönetimi dersi kapsamında da zaman/zaman yönetimi kavramları, zamanı etkin kullanmayı etkileyen faktörler, zaman yönetiminin sağlayacağı avantajlar ve zamanı etkili kullanma yöntemleri konuları öğrencilerle interaktif olarak işlenmiş, soru-cevaplarla bu konu tartışılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin tamamı üniversite 1. sınıfta okumakta olup, 24’ü kız (% 82.8), 5’i erkek (%17.2)’tir. Yaş ortalamaları 19.13±1.12 (min. 18; max. 23)’dir. Öğrencilerin ZYE’den aldıkları toplam puan ortalaması eğitim öncesi 89.65±11.56 iken eğitim sonrası 93.68±7.74 olarak saptanmıştır. Bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (p<0.05). Sonuçlarımıza göre; stresle baş etme yöntemleri dersi kapsamında ele alınan zaman yönetimi eğitiminin üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerisinde bir farkındalık yarattığı ortaya çıkmıştır. Tartışma: Gerek üniversite hayatında gerekse iş yaşamında başarılı olmanın önemli bir parçası olan zaman yönetimi farkındalığının sağlanması için öğrencilerin bu konuda eğitim almalarının teşvik edilmesi gerektiği önerilmektedir. Bu kapsamda üniversitelerin eğitim programlarında zaman yönetimi eğitiminin zorunlu ders olarak okutulmasının yararlı olacağı düşünülmektedir

Investigation of Time Management Awareness of University Students

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 47 - 53, 01.09.2013

Abstract

Purpose: The aim of this study was to determine whether the time management training provided to university students changed their awareness of the subject. Material and Methods: The socio-demographic information (age, gender, class) and time management data of students were recorded. The Time Management Inventory (TMI) was used to determine time management skills. Time management training was given during their coping with stress lectures for 4 weeks. In lectures, time/ time management concept, factors affecting the use of time, advantages of time management and methods for using time efficiently was discussed with interactive methods. Results: All of the students were in the 1st class and 24(82.8%) were female and 5(17.2%) were male (mean age was 19.13±1.12 years; min. 18, max. 23). The mean TMI total score was 89.65±11.56 before training and 93.68±7.74 after training. This difference was statistically significant (p<0.05). These results indicate that time management training within the scope of the coping with stress lectures made a difference in time management awareness of university students. conclusion: We believe students should be encouraged to receive training in time management as it is an important part of success in both university life and the following employment period. We therefore suggest that time management training be included in the compulsory curriculum of universities

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA44VY42GH
Journal Section Research Article
Authors

Onur Altuntaş This is me

Hülya Kayıhan This is me

Publication Date September 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Altuntaş, O., & Kayıhan, H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 1(2), 47-53.
AMA Altuntaş O, Kayıhan H. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. September 2013;1(2):47-53.
Chicago Altuntaş, Onur, and Hülya Kayıhan. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 1, no. 2 (September 2013): 47-53.
EndNote Altuntaş O, Kayıhan H (September 1, 2013) Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1 2 47–53.
IEEE O. Altuntaş and H. Kayıhan, “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 1, no. 2, pp. 47–53, 2013.
ISNAD Altuntaş, Onur - Kayıhan, Hülya. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 1/2 (September 2013), 47-53.
JAMA Altuntaş O, Kayıhan H. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1:47–53.
MLA Altuntaş, Onur and Hülya Kayıhan. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 1, no. 2, 2013, pp. 47-53.
Vancouver Altuntaş O, Kayıhan H. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Farkındalıklarının İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2013;1(2):47-53.

Journal of Occupational Therapy and Rehabilitation by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1