Otizmin nedenleri kesin olarak bilinmediği için, önlem almak da mümkün değildir. Ancak, Baer, Wolf ve
Risley’in 1968 yılında ilk tanımını yaptıkları ABA olarak kısaltılan applied behavior analysis (uygulamalı
davranış analizi) özellikle eğitime beş yaşından önce başlanıldığında otizmli bireylerin gelişiminde
önemli bir fark yaratabilir.
Bir çok uzman özellikle Skinner’in davranış bilimini insan gelişimine, dile, eğitime, zeka yetersizliğine,
otizme ve davranış bozukluklarına uygulama konusuna çok önemli katkılarda bulunmuştur. Yaptıkları
çalışmalar uygulamalı davranış analizi (UDA) alanının büyük bir kısmına ve 1960’lardan beri yayımlanan
otizmde davranış analizi uygulamalarıyla ilgili yüzlerce araştırmaya kaynak oluşturmuştur. Bu araştırmalar,
günümüzde otizmli insanların eğitiminde eşi benzeri görülmemiş başarılı sonuçlara ulaşılmasını
olanaklı kılmıştır.
Other ID | JA27MG79MN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 2 |
Journal of Occupational Therapy and Rehabilitation by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International