BibTex RIS Cite

Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 29 - 34, 01.01.2014

Abstract

Disiplinlerarası eğitimin (interdisipliner) amacı hizmet alan bireylerin ihtiyaçlarına birlikte çözüm sağlayabilen sağlık ve sosyal bakım uzmanları arasında çalışma ilişkilerini geliştirerek hizmet kalitesini artırmaktır. Disiplinlerarası işbirliği ve disiplinlerarası eğitim terminolojisini tanımlamada bazı sorunlar vardır. İlişkilerin farklı şekillerinin farklı kelimeler ve açık kavramlar ile ifade edilmesi gerekmektedir. Örneğin ‘multidisipliner’, ‘interdisipliner’, ‘krosdisipliner’, ‘ekip çalışması’, ‘ortaklık’, ‘işbirliği ilişkileri’, ‘koordinasyon’, ‘entegrasyon’, ‘interprofesyonellik’, ‘interprofesyonel uygulama’ gibi farklı ve çakışan tüm terimler dikkate alınmalıdır. Bu terimler bir çok sağlık ve sosyal bakım içeriklerinde sağlık ve sosyal bakım personelinin birlikte çalışmasını açıklamak amacıyla kullanılmaktadır. Disiplinlerarası işbirliği birlikte hedefi başarmaya yönelik olarak kaynakların paylaşıldığı durumlarda etkileşimsel bir süreç ya da birlikte çalışma ve bilgi paylaşımı yapılan çoklu disiplinler arasında kompleks ilişkiler gösteren kişilerarası bir süreç olarak tanımlanabilir Disiplinlerarası işbirliğinde sağlık ve sosyal bakım profesyonellerinin birlikte çalışması için hazırlanan en kapsamlı döküman disiplinlerarası eğitimdir. Sağlık ve sosyal bakım profesyonelleri birlikte çalışırlarsa birbirlerini ve uygulamada nasıl iletişim kuracaklarını anlamaya ihtiyaç duyarlar

The Importance of Interdisciplinary Education for Health and Social Care Professionals

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 29 - 34, 01.01.2014

Abstract

Interprofessional education aims to improve the quality of patient care through improving working relationships between health and social care practitioners who can promote collective responses to patient and service user’s needs. It has been suggested that different forms of interactions need different words and clear conceptualisations. For example, consider, ‘multidisciplinary,’ ‘interdisciplinary,’ ‘crossdisciplinary’, ‘teamwork’, ‘partnership’, ‘collaborative relationships’, ‘coordination’, ‘integration’, ‘interprofessionality’, ‘interprofessional practice’, all terms which differentiate and overlap. These terms are used in many health and social care contexts and are often used to express the coming together of a wider range of health and social care practitioners. Interdisiplinary collaboration can be defined as an interactional process or an interpersonal process which represents a complex relationship between multiple disciplines where individuals work together and exchange information, in a setting where resources are shared and people are brought together to accomplish goals. The most universally noted preparation for health and social care professionals to work together in interprofessional collaboration, is interprofessional education. This is because it follows that if professionals in health and social care must work together, they need to understand about each other and how to conduct their practice collectively

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA58GT47PB
Journal Section Research Article
Authors

Sezer Domaç This is me

Esra Akı This is me

Mine Uyanık This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Domaç, S., Akı, E., & Uyanık, M. (2014). Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 2(1), 29-34.
AMA Domaç S, Akı E, Uyanık M. Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. January 2014;2(1):29-34.
Chicago Domaç, Sezer, Esra Akı, and Mine Uyanık. “Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık Ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 2, no. 1 (January 2014): 29-34.
EndNote Domaç S, Akı E, Uyanık M (January 1, 2014) Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 2 1 29–34.
IEEE S. Domaç, E. Akı, and M. Uyanık, “Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 29–34, 2014.
ISNAD Domaç, Sezer et al. “Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık Ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 2/1 (January 2014), 29-34.
JAMA Domaç S, Akı E, Uyanık M. Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2014;2:29–34.
MLA Domaç, Sezer et al. “Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık Ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 2, no. 1, 2014, pp. 29-34.
Vancouver Domaç S, Akı E, Uyanık M. Disiplinlerarası Eğitimin Sağlık ve Sosyal Bakım Çalışanları İçin Önemi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2014;2(1):29-34.

Journal of Occupational Therapy and Rehabilitation by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1