BibTex RIS Cite

Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 59 - 59, 01.01.2014

Abstract

Amaç: Hacettepe Üniversitesi ergoterapi lisans programında kazandırılması hedeflenen yetkinliklerin önemliliğinin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Bölümünde okuyan öğrencilerden “Ergoterapi Lisans Programında Kazandırılacak Yetkinlikler” olarak tanımlanan on yetkinlik 0-10 arasında puanlanması istenmiştir. Sonuç: Çalışmaya 1.sınıf (n=17), 2.sınıf (n=16), 3.sınıf (n=23), ve 4. sınıfta (n=14) okuyan 70 ergoterapi lisans öğrencisi katılmıştır. Genel anlamda ergoterapi öğrencilerinin lisans eğitimi ile kazandırılacak yetkinlikleri önemli buldukları sonucuna varılmıştır. Öğrenciler tarafından en önemli bulunan yetkinlik 9,31±1,14 ile “Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar.” yetkinliğidir. Az önemli bulunan yetkinlik 8,11±2,10 ile “Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.” yetkinliğidir. Tartışma: Bolonga süreci dahilinde yenilenmiş ergoterapi lisans programının temelini oluşturan yetkinliklerin bu programın bir paydaşı olarak kabul edilen öğrenciler tarafından önemli bulunmuş olması programın gücünü ve kazandırmayı planladığı yetkinliklerin paydaşların beklentileriyle örtüştüğünü göstermektedir

Competencies of Occupational Therapy Undergraduate Program at Hacettepe University

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 59 - 59, 01.01.2014

Abstract

Purpose: It was aimed to evaluate the significance of the target competencies that are going to be gained by the students of Hacettepe University Occupational Therapy Program. Materials and Method: The students of Hacettepe University Occupational Therapy Department were asked to rate the “Occupational Therapy Bachelor Program Competencies” with a score range of 0-10. Result: 70 undergraduate occupational therapy students which are at first (n=17), second (n=16), third (n=23) and fourth (n=14) years have joined the study. In general, it has been concluded that occupational therapy students find the competencies gained with a bachelor’s degree important. Most important competency with an average rate of 9, 31±1, 14, is “Appreciating and respecting individual differences, cultural beliefs, customs and their influence on occupation and participation”. The least important competency with an average rate of 8,11±2,10 is ”Selecting appropriate occupational therapy theories and practices to determine health needs and to fulfill occupational roles of individuals and populations, and plan the intervention by analyzing and synthesizing.” conclusion: The competencies forming the basis of the occupational therapy degree program, which was renewed with the Bologna process, are considered to be significant by the students who are a stakeholder of the program. This shows the power of the program and indicates that competencies that are planned to acquire coincide with the expectations of stakeholders

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82BF58ZE
Journal Section Research Article
Authors

Esra Alan This is me

İlkem ceren Sığırtmaç This is me

Çiğdem Öksüz This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Alan, E., Sığırtmaç, İ. c., & Öksüz, Ç. (2014). Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 2(1), 59-59.
AMA Alan E, Sığırtmaç İc, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. January 2014;2(1):59-59.
Chicago Alan, Esra, İlkem ceren Sığırtmaç, and Çiğdem Öksüz. “Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 2, no. 1 (January 2014): 59-59.
EndNote Alan E, Sığırtmaç İc, Öksüz Ç (January 1, 2014) Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 2 1 59–59.
IEEE E. Alan, İ. c. Sığırtmaç, and Ç. Öksüz, “Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 59–59, 2014.
ISNAD Alan, Esra et al. “Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 2/1 (January 2014), 59-59.
JAMA Alan E, Sığırtmaç İc, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2014;2:59–59.
MLA Alan, Esra et al. “Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 2, no. 1, 2014, pp. 59-59.
Vancouver Alan E, Sığırtmaç İc, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Lisans Eğitimi Yetkinlikleri. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2014;2(1):59-.

Journal of Occupational Therapy and Rehabilitation by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1