Amaç: Serebral Palsi
(SP)’li bireylerde video oyunları terapisi (VOT) ile nörogelişimsel terapinin
(NGT) performans, denge üzerindeki akut etkilerini karşılaştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 6-18 yaşları
arasında 20 SP’li birey dahil edildi. Fonksiyonel düzeyleri; Kaba Motor
Fonksiyon Sınıflama Sistemi (KMFSS), spastisiteleri Modifiye Ashword Skalası
(MAS), kaba motor fonksiyonları Kaba Motor Fonksiyon Ölçeği-88 (KMFÖ-88)
D&E modüllerine göre, fiziksel performansları 10m yürüme, 5 basamak
merdiven inme ve çıkma sürelerine (5BMİS-5MBÇS) göre; fonksiyonel denge
performansları süreli kalk ve yürü testi (SKYT), sağ-sol tek ayak üzerinde
durma süreleri (TAÜDS) ile değerlendirildi. Birer seans NGT ve Nintendo Wii
oyun konsolunda, 4 standart oyundan oluşan VOT uygulandı. 45 dakika süren 2
müdahelede önce ve sonrasında değerlendirmeler yapıldı. Sonuçlar: Performans parametrelerinde, terapi seanslarında anlamlı
gelişme elde edilemedi. Denge performanslarında; VOT’da SKYT ve sol TAÜDS’de
anlamlı gelişme olduğu belirlenirken (Z=-2,576, p=0,01), NGT’de elde edilmedi
(Z=-1,531, p=0,126). VOT’da Spastik Diplejik (SDİ) ve Hemiplejik (SHİ) bireyler
karşılaştırıldığında, 5BMÇ’da SDİ lehine anlamlı gelişme elde edildi (p=0,01).
VOT’da KMFSS alt grupları; (KMFSS I-II) karşılaştırıldığında, 5BMÇS (p=0,01) ve
SKYT’de (p=0,035) KMFSS II’de anlamlı gelişme elde edildi. Tartışma: SP’li bireylerde denge, performans açısından standart
tedaviye oyun terapisinin eklenmesinin daha fazla fayda sağlayacağı, SP’de
hastanın klinik tablosuna uygun oyun seçiminin önemli olduğu sonuçlarına
varılmıştır.
Purpose: Purpose: Comparing acute effects of video game therapy
(VOT) and neurodevelopmental therapy (NGT) in cerebral palsy (SP) in relation
to performance, balance. Material
and Methods: Between ages of 6-18, 20 SP individuals were included in the study.
Functional levels; Gross Motor Function Classification System (GMFCS), physical
performance; 10m walking, 5 stairs climbing up (5SCU), down (5SCD), spasticity;
Modified Ashworth Scale, gross motor function; Gross Motor Function
Measurement-88; functional balance performances were assessed by timed up &
go test (TUG) and right-left single-leg raise (SLR). NGT and VOT (4 standard
games, Nintendo Wii game console) were applied for 45 minutes. Evaluations were
done before-after interventions. Results: Performance parameters;
there is no significant improvement in both therapy sessions. Equilibrium
performances; in VOT; there is significant improvement about TUG, left SLR
(Z=-2,576, p=0.01), but not in NGT (Z=-1,531, p=0,126). Compared with Spastic
Diplegic (SDI) and Hemiplegic (SHI) subjects in VOT, significant improvement
obtained in 5SCU in favor of SDI (p=0,01). Comparing GMFCS subgroups (GMFCS
I-II) in VOT; significant improvement observed in GMFCS II about 5SCU (p=0,01)
and TUG (p=0,035). Discussion: In SP, the inclusion
of game therapy in standard treatment will be beneficial in terms of balance
and performance and it is important to select games appropriate to the clinical
chart of the patient.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |
Journal of Occupational Therapy and Rehabilitation by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International