Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beş Yıldızlı Otel Sağlıklı Yaşam Merkezlerinin, Hizmet Kalitesi ve Fiyatlarının Üyelerin Üyelik Yenileme Eğilimlerindeki Rolü

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 18 - 33, 20.06.2019

Öz

Çalışmanın amacı, İstanbul Anadolu yakasında bulunan beş yıldızlı otel sağlıklı yaşam merkezlerine
yönelik hizmet kalitesi, beklenti ve algının kulüp üyelerinin üyeliği yenileme kararları üzerine etkilerinin
incelenmesidir. Bu araştırma ile sağlıklı yaşam merkezlerinin üyelerini ellerinde tutmak için ne şekilde bir
hizmet anlayışı ile nasıl bir fiyatlandırma politikası uygulamaları gerekliliği hususunda model oluşturulmaya
çalışılacaktır. Buradan elde edilecek sonuçlarla, ticari amaçla kurulmuş olan beş yıldız otel sağlıklı yaşam
merkezleri stratejik pazarlama kararlarını somut verilere dayandırarak verebileceklerdir. Araştırma
kapsamında nicel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Katılımcıların %52,4’ü (162) aldıkları hizmetten hiç
memnun değilken, %35,9’u (111) memnun değil, %8,4’ü (26) kararsız, %1,6’sı (5) memnun ve %1,6’sı (5)
son derece memnundur. Katılımcıların %55,7’si (172) aldıkları hizmete karşılık ödedikleri ücretten düşük
düzeyde memnun iken, %38,5’i (119) kararsız, %5,8’i (18) ise yüksek düzeyde memnundur. Katılımcıların
%92,2’si (285) tekrar üye olmayı düşünürken, yalnızca %7,8’i (24) tekrar üye olmayı düşünmemektedir.
Yapılan analizler neticesinde aldıkları hizmetten memnun ve son derece memnun olan katılımcıların diğer
katılımcılara göre üyelik yenileme konusunda daha olumlu oldukları görülmektedir. Ayrıca 18 yaş altı ve
50 yaş üstü katılımcıların diğer katılımcılara göre beklentilerinin daha düşük olduğu görülmektedir. Diğer
demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

Kaynakça

  • Biçer, T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları, Beyaz Yayınları.
  • Çankaya F, Çilingir Z. (2008). Hizmet Sadakatinin Geliştirilmesinde Bir Fayda Maliyet Yaklaşımı: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.:8 – Sayı/No: 1 : 25– 46.
  • Değer, M. (2018). Rekreaktif etkinlik açısından sağlıklı yaşam merkezlerindeki (SPA) hizmet kalitesinin belirlenmesi: Ankara’daki beş yıldızlı otellerde bir uygulama. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Eroğlu, E. (2006). Spor merkezlerinde üyelik yenilemelerini etkileyen faktörlerin araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ferrand A, Robinson L, Florence PV. (2010). The Intention-to-Repurchase Paradox: A Case of the Health and Fitness Industry, Journal of Sport Management, 24, s. 83-105.
  • Ganesh J, Arnold MJ, Reynolds KE. (2000). Understanding the Customer Base of Service Providers: An Examination of the Differences Between Switchers and Stayers, Journal of Marketing, Vol 64, 65-87.
  • Güdül, N. (2008). Fitness Salonlarına Giden Bireylerin Beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Gülbuçuk, A. (2008). Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:15 Sayı:1
  • Gürbüz, B., Koçak, S. ve Lam, E. T. C. (2005). Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği’ nin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği. Eğitim ve Bilim, 31(13), 70-77.
  • Howat G, Absher J, Crilley G, Milne I (1996). Measuringcustomer service quality in sports and leisure centers. Manage. Leisure, 1: 77 – 89.
  • Lam, E.T.C., Zhang, J.J. ve Jensen, B.E. (2005). Service quality assessment scale (SQAS): an instrument for evaluating service quality of health–fitness clubs. Measurement in Physical Education And Exercise Science, 9(2), 79-111.
  • Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry LL. (1985). A Conceptual Model of Service Quality and Ist Implications for Future Research, Journal of Marketing, Vol 49, 41-50.
  • Raza A, Rehman Z. (2012). Impact of Relationship Marketing Tactics on Relationship Quality and Customer Loyalty: A Case Study of Telecom Sector of Pakistan, African Journal of Business Management Vol. 6(14), pp. 5085-5092.
  • Savaş, N. (2012). Hizmet kalitesi, müşteri tatmini ve müşteri sadakati: Fitness merkezi üyeleri üzerinde bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete 21 Haziran 2005, sayı: 8948, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/3.5.20058948.pdf, erişim 10 Ocak 2018.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, SM. (2011). An Importance-Performance Analysis of Fitness Center Service Quality: Empirical Results From Fitness Centers in Turkey, African Journal of Business Management Vol. 5(16), pp. 7031-7041.
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 18 - 33, 20.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Biçer, T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları, Beyaz Yayınları.
  • Çankaya F, Çilingir Z. (2008). Hizmet Sadakatinin Geliştirilmesinde Bir Fayda Maliyet Yaklaşımı: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.:8 – Sayı/No: 1 : 25– 46.
  • Değer, M. (2018). Rekreaktif etkinlik açısından sağlıklı yaşam merkezlerindeki (SPA) hizmet kalitesinin belirlenmesi: Ankara’daki beş yıldızlı otellerde bir uygulama. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Eroğlu, E. (2006). Spor merkezlerinde üyelik yenilemelerini etkileyen faktörlerin araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ferrand A, Robinson L, Florence PV. (2010). The Intention-to-Repurchase Paradox: A Case of the Health and Fitness Industry, Journal of Sport Management, 24, s. 83-105.
  • Ganesh J, Arnold MJ, Reynolds KE. (2000). Understanding the Customer Base of Service Providers: An Examination of the Differences Between Switchers and Stayers, Journal of Marketing, Vol 64, 65-87.
  • Güdül, N. (2008). Fitness Salonlarına Giden Bireylerin Beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Gülbuçuk, A. (2008). Müşteri Bağlılığı Yaratmada Fiyat Politikasının Önemi ve Uygulanan Fiyatlandırma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt:15 Sayı:1
  • Gürbüz, B., Koçak, S. ve Lam, E. T. C. (2005). Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği’ nin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği. Eğitim ve Bilim, 31(13), 70-77.
  • Howat G, Absher J, Crilley G, Milne I (1996). Measuringcustomer service quality in sports and leisure centers. Manage. Leisure, 1: 77 – 89.
  • Lam, E.T.C., Zhang, J.J. ve Jensen, B.E. (2005). Service quality assessment scale (SQAS): an instrument for evaluating service quality of health–fitness clubs. Measurement in Physical Education And Exercise Science, 9(2), 79-111.
  • Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry LL. (1985). A Conceptual Model of Service Quality and Ist Implications for Future Research, Journal of Marketing, Vol 49, 41-50.
  • Raza A, Rehman Z. (2012). Impact of Relationship Marketing Tactics on Relationship Quality and Customer Loyalty: A Case Study of Telecom Sector of Pakistan, African Journal of Business Management Vol. 6(14), pp. 5085-5092.
  • Savaş, N. (2012). Hizmet kalitesi, müşteri tatmini ve müşteri sadakati: Fitness merkezi üyeleri üzerinde bir inceleme. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete 21 Haziran 2005, sayı: 8948, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/3.5.20058948.pdf, erişim 10 Ocak 2018.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldız, SM. (2011). An Importance-Performance Analysis of Fitness Center Service Quality: Empirical Results From Fitness Centers in Turkey, African Journal of Business Management Vol. 5(16), pp. 7031-7041.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Haziran 2019
Yazarlar

Barış Anlatıcı

Turgay Biçer

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Anlatıcı, B., & Biçer, T. (2019). Beş Yıldızlı Otel Sağlıklı Yaşam Merkezlerinin, Hizmet Kalitesi ve Fiyatlarının Üyelerin Üyelik Yenileme Eğilimlerindeki Rolü. Eurasian Research in Sport Science, 4(1), 18-33.