Öz
Çalışmanın amacı, İstanbul Anadolu yakasında bulunan beş yıldızlı otel sağlıklı yaşam merkezlerine
yönelik hizmet kalitesi, beklenti ve algının kulüp üyelerinin üyeliği yenileme kararları üzerine etkilerinin
incelenmesidir. Bu araştırma ile sağlıklı yaşam merkezlerinin üyelerini ellerinde tutmak için ne şekilde bir
hizmet anlayışı ile nasıl bir fiyatlandırma politikası uygulamaları gerekliliği hususunda model oluşturulmaya
çalışılacaktır. Buradan elde edilecek sonuçlarla, ticari amaçla kurulmuş olan beş yıldız otel sağlıklı yaşam
merkezleri stratejik pazarlama kararlarını somut verilere dayandırarak verebileceklerdir. Araştırma
kapsamında nicel analiz yöntemi tercih edilmiştir. Katılımcıların %52,4’ü (162) aldıkları hizmetten hiç
memnun değilken, %35,9’u (111) memnun değil, %8,4’ü (26) kararsız, %1,6’sı (5) memnun ve %1,6’sı (5)
son derece memnundur. Katılımcıların %55,7’si (172) aldıkları hizmete karşılık ödedikleri ücretten düşük
düzeyde memnun iken, %38,5’i (119) kararsız, %5,8’i (18) ise yüksek düzeyde memnundur. Katılımcıların
%92,2’si (285) tekrar üye olmayı düşünürken, yalnızca %7,8’i (24) tekrar üye olmayı düşünmemektedir.
Yapılan analizler neticesinde aldıkları hizmetten memnun ve son derece memnun olan katılımcıların diğer
katılımcılara göre üyelik yenileme konusunda daha olumlu oldukları görülmektedir. Ayrıca 18 yaş altı ve
50 yaş üstü katılımcıların diğer katılımcılara göre beklentilerinin daha düşük olduğu görülmektedir. Diğer
demografik özelliklere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.