Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası yaklaşımla hazırlanmış derslerin öğrencilerin farklı dersler
üzerindeki algılarına etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda disiplinler arası yaklaşımla 6. sınıf matematik
ve beden eğitimi derslerini ilişkilendirerek öğrencilerin beden eğitimi ve matematik derslerine yönelik
tutumlarına etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmanın grubu, İstanbul ili, Başakşehir ilçesinde
2017-2018 öğretim yılında, bir özel okulda iki farklı şubede öğrenim gören 34 altıncı sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. Bu çalışmada “ön test son test deney-kontrol gruplu” deneysel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, matematikle ilişkilendirilmiş beden eğitimi dersleri ile geleneksel metotla
tasarlanmış derslere devam eden öğrencilerin matematik ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında
anlamalı bir farklılık olmadığı görülmüştür (p>0.05). Araştırma sonuçları alan yazın çerçevesinde
tartışılmış ve uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.
The aim of this study was to investigate the effects of the interdisciplinary approach on students’ perceptions
towards different courses. For this purpose, it was examined the effects of interdisciplinary approach on 6th
grade students’ peceptions towards mathematics and physical education courses. The sample of the study
was consisted of 34 sixth grade students in a private school in the 2017-2018 academic year in Başakşehir,
İstanbul. In this study, experimental method with pre-test and post-test experimental-control group was
used. According to the research findings, there was no significant difference between pre-test and post-test
scores of the students attending the courses designed with interdisciplinary activities and the designed
with traditional method (p>0.05). The results of the research were discussed within the framework of the
literature and suggestions were presented to practitioners and researchers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | 2019 Aralık |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |