Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları: Spor Bilimleri Fakültesi Örneği

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 14, 26.06.2021

Öz

Bilginin teknoloji ile yaygınlaşması sonucu toplumlar, bilimsel araştırmalarda öncü olmak ve diğerlerinin gerisinde kalmamak için çaba harcamaktadırlar. Özellikle içinde bulunduğumuz çağın sorunlarına daha güvenilir çözümler üretmek amacıyla birçok alanda bilimsel araştırmalar yapılmaktadır. Bu nedenle bilim insanları ve bilimsel çalışmalara yönelik tutumların, olumlu ve geliştirilebilir düzeyde olması büyük önem taşımaktadır. Çalışmada, Spor Bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi ve diğer araştırmalara ışık tutulması amaçlanmıştır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 118’i kadın, 223’ü erkek toplam 341 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Verilerin toplanması sürecinde, Korkmaz, Şahin ve Yeşil tarafından geliştirilen (2011) “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum” ölçeği (BAYTÖ) ve araştırmacı tarafından oluşturulan, “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini belirlemek için frekans ve yüzde analizi, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarını öğrenmek amacıyla t-testi ve tekyönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, katılımcıların bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının %58’lik bir oranla orta düzeyde olumlu olduğu söylenebilir. Katılımcıların öğrenim gördüğü bölüme göre bilimsel araştırmaya yönelik tutumları incelendiğinde, “araştırmacılara yardımcı olmaya isteksizlik” alt boyutunda Rekreasyon bölümü öğrencilerinin, Antrenörlük Eğitimi bölümü öğrencilerine göre araştırmacılara yardımcı olmaya daha isteksiz olduğu ve bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni incelendiğinde ise; “araştırmalara yönelik olumsuz tutum” alt boyutunda erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha yüksek ortalama puana sahip olduğu ve bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra “araştırmalara yönelik olumlu tutum” alt boyutunda yine Rekreasyon Bölümü öğrencilerinin diğer tüm bölümlerdeki öğrencilere göre bilimsel araştırmalara yönelik olumlu tutumlarının düşük olduğu ve bu farklılığın da istatistiksel açıdan anlamlı olduğu belirlenmiştir. Yaş ve öğrenim türü değişkenleri incelendiğinde ise, katılımcıların bilimsel araştırmaya yönelik tutum alt boyutlarında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Sonuç olarak; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarında cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar olduğu ve özellikle Rekreasyon Bölümü öğrencilerinin daha olumlu tutuma sahip olmaları yönünde çalışmaların arttırılması gerekliliği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Al-Hilali, S. M., Al-Kahtani, E., Zaman, B., Khandekar, R., Al-Shahri, A., & Edward, D. P. (2016). Attitudes of Saudi Arabian Undergraduate Medical Students towards Health Research. Sultan Qaboos University Medical Journal, 16(1), 68–73. https://doi.org/10.18295/squmj.2016.16.01.012
  • Aşiroğlu, S. C. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. https://doi.org/10.29065/usakead.232429
  • Bahtiyar, A., & Can, B. (2016). Fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 47-58. https://dergipark.org.tr/en/pub/deubefd/issue/35757/399518
  • Bassafar, F. M., & Almasri, M. M. (2017). EFL University Teachers’ professional development through a research-oriented training program. Journal of Education & Social Policy, 4(1), 171-177. http://jespnet.com/journals/Vol_4_No_1_March_2017/20.pdf
  • Baş, F. (2017). Matematik öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme durumları ve araştırmalara yönelik tutumları: Türkiye örneği. Eğitim ve Bilim, 42(189), 249-267. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6533
  • Batyra, A. (2017). Gender gaps in student achievement in Turkey: Evidence from the Programme for International Student Assessment (PISA) 2015. Istanbul: Educational Reform Initiative and Aydın Doğan Vakfı. https://aydindoganvakfi.org.tr/static/media/images/files/PISA_ENG.pdf
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Bulut, B. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5 (2), 266-287. https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/24589/260319
  • Çoğaltay, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri dersinin öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve bilimsel araştırmalara yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 126-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/24388/258557
  • Demetrion, G. (2004). Conflicting paradigms in adult literacy education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Devi, V., Abraham, R. R., Adiga, A., Ramnarayan, K., & Kamath, A. (2010). Fostering research skills in undergraduate medical students through mentored students’ projects: example from an Indian medical school. Kathmandu University Medical Journal (KUMJ), 8(31), 294–298. https://doi.org/10.3126/kumj.v8i3.6215
  • Dombaycı, M.A., & Ercan, O. (2017). Öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlık düzeyleri ve bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1265-1284. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338822
  • Duran, A., & Şahin-Sarkın, D. B. (2019). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları raporlayabilme yeterliliklerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 14(2), 41-54. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14804
  • Guo, W., & Li, X. (2017). Study on the evaluation and inceptive of research ability of physical education teachers. Chinese Automation Congress, 6563-6566.
  • Haseeb, A., Muhammad, B., Ansarı, M.A., Raheem, A., Khan, A., Arshad, M.H., Motiani, V. & Akhtar, S. (2016). Impact of mode of curriculum on knowledge and attitudes of medical students towards health research. Journal of Clinical and Diagnostic Research, 10(4), 15-19. https://doi.org/10.7860/JCDR/2016/17419.7647
  • Heerwegh, D., Verhoeven, J.C., & Wit, K.D. (2016). Determinants of bachelor students’ intention to enter a research-oriented career. Journal of Education and Training, 3(2), 16-35. https://doi.org/10.5296/jet.v3i2.9206
  • İlhan, A., Çelik, H. C. & Aslan, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 141-156. https://doi.org/10.17679/iuefd.17218132
  • İlhan Beyaztaş, D. & Senemoğlu, N. (2015). Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğrenme Yaklaşımlarını Etkileyen Faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(179), 193-216. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4214
  • Karasar, N. (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. 30. Basım. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Kasulkar, A. A., Gupta, M., Chari, S., & Kanade, H. T. (2013). Assessment of medical students’ interest in research in central India. Journal of Evolution of Medical and Dental Sciences, 29(2), 5375-5381. https://doi.org/10.14260/jemds%2F997
  • Kes, D., & Şahin, Ö. Ö. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78. https://doi.org/10.26453/otjhs.454446
  • Korkmaz, Ö., Şahin A., & Yeşil R. (2011). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 1169-1194. http://www.iojes.net/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=IOJES_536.pdf&key=41269
  • Küçükoğlu, A., Taşgın, A., & Çelik, N. (2013), Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ilişkin görüşleri üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173, 11-24. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/21486/230301
  • Kürşad, M. Ş. (2015). Investigation of relationship between attitude toward scientific research and epistemological. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 217-246. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.2-5000161321
  • Özkan, B., Özeke, V., Güler, G. & Şenocak, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajları ve Bu İmajları Etkileyen Bazı Faktörler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 146-165. https://doi.org/10.17556/erziefd.308669
  • Ping, W. (2015). Dental undergraduate students' participation in research in China: current state and directions. European Journal of Dental Education: Official Journal of the Association for Dental Education in Europe, 19(3), 177–184. https://doi.org/10.1111/eje.12119
  • Polat, M. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34738/384123
  • Saracaloğlu, A. S. (2005). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 13-32. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbesbd/issue/27986/305015
  • Seçkin-Kapucu, M. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 1-6. https://dergipark.org.tr/en/pub/bestdergi/issue/37869/437541
  • Şeref, İ., Yılmaz, İ., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 400-418. https://doi.org/10.14520/adyusbd.349
  • Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2011). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlikleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 343-353. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/173
  • Uyanık, G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumları. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 112-127. https://dergipark.org.tr/tr/pub/issej/issue/39004/459299
  • Yapıcı, İ. Ü. (2017). Fen alanları öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları (Dicle Üniversitesi Örneği), International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS) Özel Sayısı, 8(28), 20-29. http://www.ijoess.com/DergiTamDetay.aspx?ID=1861&Detay=Ozet
  • Yenice, N., Yavaşoğlu, N., Tunç, G. A., & Arıkoz F. C. (2019). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 77-95. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/46964/435472
  • Ziyagil, M. (2011). Spor bilimleri alanında Türkiye’deki Rekreasyon Bölümlerinin Avrupa yükseköğretim yapısı ile uyumlaştırılması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbubesbd/issue/32235/357812

Attitudes of University Students towards Scientific Research: Example of Faculty of Sport Sciences

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 14, 26.06.2021

Öz

As a result of the spread of information with technology, societies are making efforts to be a pioneer in scientific research and not to remain behind others. Scientific researches are carried out in many fields to produce more reliable solutions to the problems of our age. Therefore, towards scientists and scientific studies to be positive and developable level attitudes are of great importance. In this study, it is aimed to examine the attitudes of students in the department of Sports Sciences towards scientific research according to different variables and to shed light on other researches. 341 students (118 female 223 male) educated in the Faculty of Sport Sciences at Muğla Sıtkı Koçman University constituted the sample of the study. In the process of collecting data, the scale of “Attitude towards Scientific Research,” developed by Korkmaz, Şahin, and Yeşil (2011) and “Personal Information Form” was utilized. In the analysis of the obtained data, frequency and percentage analysis were applied to determine the socio-demographic features of participants, and t-test and unilateral variance analysis (ANOVA) was applied to find out the attitudes of students towards scientific research. In light of the findings obtained from the research, it can be said that the attitudes of the participants towards scientific research are moderately positive with a rate of 58%. When the participants’ attitudes to scientific research are examined according to the department, it has been determined that the students of the department of recreation are more reluctant than the students in the department of Trainer Education in the sub-dimension of “reluctance to helping the researchers” and this difference is statistically significant. When the gender variable is examined, in the sub-dimension of “negative attitude towards researches” male students were found to have higher average scores than female students and this difference was statistically significant. And also, in the sub-dimension of “positive attitude towards researches”, again the students of the department of Recreation are found to have low positive attitudes towards scientific researches as compared to the students in all other departments and this difference is determined to be statistically significant. When the variables of age and education type are examined, it was found that there was no statistically significant difference in the attitude subscales of the participants towards scientific research. In conclusion, statistically significant differences have been determined according to gender and department variables in the attitudes of the students of Sports Sciences Faculty towards scientific research, and it has been determined that the studies should be increased to have a more positive attitude towards the students of the Department of Recreation.

Kaynakça

  • Al-Hilali, S. M., Al-Kahtani, E., Zaman, B., Khandekar, R., Al-Shahri, A., & Edward, D. P. (2016). Attitudes of Saudi Arabian Undergraduate Medical Students towards Health Research. Sultan Qaboos University Medical Journal, 16(1), 68–73. https://doi.org/10.18295/squmj.2016.16.01.012
  • Aşiroğlu, S. C. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 72-84. https://doi.org/10.29065/usakead.232429
  • Bahtiyar, A., & Can, B. (2016). Fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 47-58. https://dergipark.org.tr/en/pub/deubefd/issue/35757/399518
  • Bassafar, F. M., & Almasri, M. M. (2017). EFL University Teachers’ professional development through a research-oriented training program. Journal of Education & Social Policy, 4(1), 171-177. http://jespnet.com/journals/Vol_4_No_1_March_2017/20.pdf
  • Baş, F. (2017). Matematik öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme durumları ve araştırmalara yönelik tutumları: Türkiye örneği. Eğitim ve Bilim, 42(189), 249-267. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6533
  • Batyra, A. (2017). Gender gaps in student achievement in Turkey: Evidence from the Programme for International Student Assessment (PISA) 2015. Istanbul: Educational Reform Initiative and Aydın Doğan Vakfı. https://aydindoganvakfi.org.tr/static/media/images/files/PISA_ENG.pdf
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Bulut, B. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 5 (2), 266-287. https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/24589/260319
  • Çoğaltay, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri dersinin öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ve bilimsel araştırmalara yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 126-139. https://dergipark.org.tr/tr/pub/anemon/issue/24388/258557
  • Demetrion, G. (2004). Conflicting paradigms in adult literacy education. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Devi, V., Abraham, R. R., Adiga, A., Ramnarayan, K., & Kamath, A. (2010). Fostering research skills in undergraduate medical students through mentored students’ projects: example from an Indian medical school. Kathmandu University Medical Journal (KUMJ), 8(31), 294–298. https://doi.org/10.3126/kumj.v8i3.6215
  • Dombaycı, M.A., & Ercan, O. (2017). Öğretmen adaylarının bilimsel okuryazarlık düzeyleri ve bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1265-1284. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.31178-338822
  • Duran, A., & Şahin-Sarkın, D. B. (2019). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları raporlayabilme yeterliliklerinin incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 14(2), 41-54. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14804
  • Guo, W., & Li, X. (2017). Study on the evaluation and inceptive of research ability of physical education teachers. Chinese Automation Congress, 6563-6566.
  • Haseeb, A., Muhammad, B., Ansarı, M.A., Raheem, A., Khan, A., Arshad, M.H., Motiani, V. & Akhtar, S. (2016). Impact of mode of curriculum on knowledge and attitudes of medical students towards health research. Journal of Clinical and Diagnostic Research, 10(4), 15-19. https://doi.org/10.7860/JCDR/2016/17419.7647
  • Heerwegh, D., Verhoeven, J.C., & Wit, K.D. (2016). Determinants of bachelor students’ intention to enter a research-oriented career. Journal of Education and Training, 3(2), 16-35. https://doi.org/10.5296/jet.v3i2.9206
  • İlhan, A., Çelik, H. C. & Aslan, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 141-156. https://doi.org/10.17679/iuefd.17218132
  • İlhan Beyaztaş, D. & Senemoğlu, N. (2015). Başarılı Öğrencilerin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğrenme Yaklaşımlarını Etkileyen Faktörler. Eğitim ve Bilim, 40(179), 193-216. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4214
  • Karasar, N. (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. 30. Basım. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Kasulkar, A. A., Gupta, M., Chari, S., & Kanade, H. T. (2013). Assessment of medical students’ interest in research in central India. Journal of Evolution of Medical and Dental Sciences, 29(2), 5375-5381. https://doi.org/10.14260/jemds%2F997
  • Kes, D., & Şahin, Ö. Ö. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı ve tutumlarının belirlenmesi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 68-78. https://doi.org/10.26453/otjhs.454446
  • Korkmaz, Ö., Şahin A., & Yeşil R. (2011). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumları. International Online Journal of Educational Sciences, 3(3), 1169-1194. http://www.iojes.net/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=IOJES_536.pdf&key=41269
  • Küçükoğlu, A., Taşgın, A., & Çelik, N. (2013), Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ilişkin görüşleri üzerine bir inceleme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173, 11-24. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/21486/230301
  • Kürşad, M. Ş. (2015). Investigation of relationship between attitude toward scientific research and epistemological. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 217-246. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.2-5000161321
  • Özkan, B., Özeke, V., Güler, G. & Şenocak, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Bilim İnsanı İmajları ve Bu İmajları Etkileyen Bazı Faktörler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 146-165. https://doi.org/10.17556/erziefd.308669
  • Ping, W. (2015). Dental undergraduate students' participation in research in China: current state and directions. European Journal of Dental Education: Official Journal of the Association for Dental Education in Europe, 19(3), 177–184. https://doi.org/10.1111/eje.12119
  • Polat, M. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmaya yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 77-90. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pausbed/issue/34738/384123
  • Saracaloğlu, A. S. (2005). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(4), 13-32. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gbesbd/issue/27986/305015
  • Seçkin-Kapucu, M. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(1), 1-6. https://dergipark.org.tr/en/pub/bestdergi/issue/37869/437541
  • Şeref, İ., Yılmaz, İ., & Varışoğlu, B. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 400-418. https://doi.org/10.14520/adyusbd.349
  • Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2011). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaları inceleme yeterlikleri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 343-353. http://dergisosyalbil.selcuk.edu.tr/susbed/article/view/173
  • Uyanık, G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumları. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(2), 112-127. https://dergipark.org.tr/tr/pub/issej/issue/39004/459299
  • Yapıcı, İ. Ü. (2017). Fen alanları öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları (Dicle Üniversitesi Örneği), International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS) Özel Sayısı, 8(28), 20-29. http://www.ijoess.com/DergiTamDetay.aspx?ID=1861&Detay=Ozet
  • Yenice, N., Yavaşoğlu, N., Tunç, G. A., & Arıkoz F. C. (2019). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 77-95. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deubefd/issue/46964/435472
  • Ziyagil, M. (2011). Spor bilimleri alanında Türkiye’deki Rekreasyon Bölümlerinin Avrupa yükseköğretim yapısı ile uyumlaştırılması. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/cbubesbd/issue/32235/357812
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm 2021 Haziran
Yazarlar

Ali Gürel Göksel 0000-0002-3873-1322

Lale Yıldız 0000-0002-1283-4788

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Göksel, A. G., & Yıldız, L. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumları: Spor Bilimleri Fakültesi Örneği. Eurasian Research in Sport Science, 6(1), 1-14.