Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimcilik ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 47 - 63, 27.06.2024
https://doi.org/10.29228/ERISS.45

Öz

Bu çalışma spor bilimleri eğitimi alan öğrencilerin girişimcilik ve problem çözme becerinin incelenmesini amaçlayan tarama modelli bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi gönüllülük esasıyla, tesadüfi olarak seçilen 164 kadın, 232 erkek toplam 396 üniversite öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Şahin ve ark. (1993) tarafından uyarlanan Problem Çözme Envanteri (PÇE) ve Yılmaz ve Sümbül (2009) tarafından geliştirilen Girişimcilik Ölçeği (GÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde Verilerin ilişkisiz örneklemler için t-testi, tek yönlü ANOVA ve Pearson korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak, kadınların problem çözmede “değerlendirici yaklaşım”, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin “kendine güvenli yaklaşım” sergilediği, spor yılı değişkeninin problem çözme becerilerini olumlu etkilediği, ekonomik durumun yüksekliğinin ise öğrencilerin problem çözme becerilerine ve girişimcilik düzeylerine olumlu etkisinin olduğu ayrıca problem çözme becerilerinin artması girişimcilik becerilerini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.

Etik Beyan

Gazi Üniversitesi Rektörlüğü Etik Komisyonu, 29.01.2024, Sayı No: E-77082166-604.01-862549

Kaynakça

  • Ada, Ş., ve Akyıldız, Z. (2021). Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin sosyal girişimcilik özellikleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Pegem Conference on Education (IPCEDU), Tam Metin Kitabı, 311-325.
  • Akay, B., Ceylan, M., Arslan, S. (2022). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tercihleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Internatıonal Refereed Journal of Humanities and Academic Sciences, 28, 27-47. https://doi.org/10.17368/uhbab.2022.28.03
  • Akgül, A., Mutlu, T. O. (2021). Basketbol klasman hakemlerinin iletişim becerilerinin problem çözme süreçleri üzerine etkisinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 81-95. https://doi.org/10.33689/spormetre.866843
  • Akın, S., Çakto, P. (2021). Spor yapma durumlarına göre üniversite öğrencilerinin problem çözme becerilerinin karşılaştırılması (Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Örmeği). International Sport Sciences Student Studies Journal, 3(2), 32-39.
  • Aksan, N., Sözer, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 31-50.
  • Aksoy, O. (2021). Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin problem çözme becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Aydın, A., Pancar, Z. (2022). Boksörlerin özgüvenlerinin problem çözme becerisine etkisi. ASAD-2021: Spor-Eğitim-Sağlık. Efe Akademi Yayınları. Azhar, M., Nadeem, S., Naz, F., Perveen, F., Sameen, A., (2014). Impact of Parental Education and Socio-Economic Status on Academic Achievements of University Students. European Journal of Psychological Research, 1(1), 1-9.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st Century skills: preparing students for their future. Kappa Delta Pi Record 47(3):121-123 https://doi.org/10.1080/00228958.2011.10516575 Bilge, H., Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.
  • Bridge, S., O’Neil K., Martin, F. (l998). Understanding enterprise, entrepreneurship and small business. Macmillan Business.
  • Burns, T., Sinfield, S. (2004). Teaching, learning and study skills: A guide for tutors. Sage.
  • Cengiz, R., Serdar, E., Donuk, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1320-1328.
  • Çalışkan, E. (2019). Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 2(2) , 93-114.
  • Duran, B., Yorulmazlar, M. M. (2020). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik seviyelerini sosyo-ekonomik parametreler bakımından incelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 12-24.
  • Durmuş, E., Bozkuş, T., Durmuş, G. (2022). Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal problem çözme ve kararlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 636-647.
  • Erdemli, E., Yaşartürk, F. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin serbest zaman doyum düzeyi ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 1871-1882. https://doi.org/10.33206/mjss.605808
  • Ertekin, A. B. (2020). Spor eğitimi alanında öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ile kariyer farkındalıkları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 14-27.
  • Ferah, D. (2000). Kara harp okulu öğrencilerinin problem çözme becerilerini algılamalarının ve problem çözme yaklaşım biçimlerinin cinsiyet, sınıf, akademik başarı ve liderlik yapma açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Gibb, A. A. (l987). Enterprise culture-its meaning and implications for education and training. Journal of European Industrial Traing, 11.
  • Gibb, A. A., Ritchie, J. (l982). Understanding the process of starting a small business. European Small Business Journal, l(l). https://doi.org/10.1177/026624268200100102
  • Gülşen, D. (2008). Farklı lig düzeyinde oynayan futbolcuların oynadıkları mevkilere, öğrenim durumu ve spor yaşlarına göre problem çözme becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Güzel, O. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin üst bilişsel süreçleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kafkas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Hallak, R., Brown, G., Lindsay, J. N. (2011). The place identity-performance relationship among tourism entrepreneurs: A structural equation modelling analysis. Tourism Management, 33(1), 143- 154.
  • Heppner, P. P., Peterson, C. (1982). The development and implication of a personal problem-solving inventory. Journal of Coun. Psych, 29(1), 66–75.
  • Kabadayı, M., Abış, S., Yılmaz, A. K., Bostancı, Ö., Şebin, K. (2020). Elit Sporcular ile sedanterlerin problem çözme becerileri ve karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 325-337.
  • Karabulut, E., O., ve Karacan Doğan, P. (2018). Investigation of Entrepreneurship Trends and General Competency Levels of University Students Studying at Faculty of Sports Sciences Journal of Education and Training Studies.(6) 4. 212-220. https://doi.org/10.11114/jets.v6i4.3128
  • Kolayiş, H., ve Taşkıran, Y. (2001). Beden eğitimi öğretmeninin yetenek seçimindeki rolü. Uludağ Üniversitesi II. Ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenliği sempozyum kitabı. Ak Mat Matbaacılık.
  • Mirza, Ş. (2019). Kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkileri: Yüksek lisans öğrencileri üzerine bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye giriş. (Çev. H. Arıcı). Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Peterman, N. E., Kennedy, J. (2003). Enterprise education: Influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship theory and practice, 28(2), 129-144.
  • Pulur, A., Karabulut, E. O., Koç, H. (2012). Farklı branşlardaki üst düzey üniversiteli sporcuların problem çözme becerilerinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-6. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000213
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N., Karasakaloğlu, Ö. G. D. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206.
  • Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
  • Smilor, W. R., Sexton, D. I. (l996). Leadership and entrepreneurship: Personal and organizational development in entrepreneurial ventures. Qurum Books.
  • Soyer, M. K., ve Bilgin, A. (2010, November). Üniversite öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre problem çözme beceri algıları. (Sözel bildiri). In International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ss. 307-14). Antalya- Türkiye.
  • Sümer, K. (2021). Spor hizmet çalışanlarının iletişim becerileri ile iç girişimcilik arasındaki ilişki (İstanbul örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, N., Şahin, N. H., Heppner, P. P. (1993) Psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Turkish university students. Cognative Therapy and Research, 17(4), 379-396.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2017_07/18160003_basin_aciklamasiprogram.pdf
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in problem çözme envanterinin uygulama, güvenlik ve geçerlilik çalışmaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Temel, V., ve Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 70-76.
  • Tennant, M., McMullen, C., Kaczynski, D. (2009). Teaching, learning and research in higher education: A critical approach. NewYork. Routledge.
  • Türkmen, M., İşbilir, U. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 18-28.
  • Wagner, T. (2010). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. Basic Books.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.
  • Yıldırım, N. (2016). Hemşirelerin girişimci kişilik özellikleri, problem çözme becerileri ve etkili faktörlerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği Anailim Dalı, İstanbul.
  • Yıldız, S. G. (2020). Lise öğrencilerinin 21.yüzyil becerilerinin bazi demografik değişkenler açısından incelenmesi. ULAKBİLGE, (51) s. 884–897. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-08-51-02

Examination of Entrepreneurship and Problem-Solving Skills of Students Studying Sports Sciences Education

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 47 - 63, 27.06.2024
https://doi.org/10.29228/ERISS.45

Öz

This study is survey-based research aimed at examining the entrepreneurship and problem-solving skills of students studying sports sciences. The sample of the research consists of 396 university students, selected randomly on a voluntary basis, including 164 females and 232 males. The Problem-Solving Inventory (PSI) adapted by Şahin et al. (1993) and the Entrepreneurship Scale (ES) developed by Yılmaz and Sümbül (2009) were used in the study. For the analysis of the data, independent samples t-test, one-way ANOVA, and Pearson correlation analyses were utilized. The results indicated that women exhibited an “evaluative approach” to problem-solving, students of the physical education and sports teaching department demonstrated a “self-confident approach”, the variable of sports year positively affected problem-solving skills, and the high economic status positively influenced students' problem-solving and entrepreneurship levels. Additionally, it was found that an increase in problem-solving skills positively affected entrepreneurship skills.

Kaynakça

  • Ada, Ş., ve Akyıldız, Z. (2021). Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin sosyal girişimcilik özellikleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Pegem Conference on Education (IPCEDU), Tam Metin Kitabı, 311-325.
  • Akay, B., Ceylan, M., Arslan, S. (2022). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman tercihleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Internatıonal Refereed Journal of Humanities and Academic Sciences, 28, 27-47. https://doi.org/10.17368/uhbab.2022.28.03
  • Akgül, A., Mutlu, T. O. (2021). Basketbol klasman hakemlerinin iletişim becerilerinin problem çözme süreçleri üzerine etkisinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 81-95. https://doi.org/10.33689/spormetre.866843
  • Akın, S., Çakto, P. (2021). Spor yapma durumlarına göre üniversite öğrencilerinin problem çözme becerilerinin karşılaştırılması (Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Örmeği). International Sport Sciences Student Studies Journal, 3(2), 32-39.
  • Aksan, N., Sözer, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 31-50.
  • Aksoy, O. (2021). Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin problem çözme becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Ana Bilim Dalı, Antalya.
  • Aydın, A., Pancar, Z. (2022). Boksörlerin özgüvenlerinin problem çözme becerisine etkisi. ASAD-2021: Spor-Eğitim-Sağlık. Efe Akademi Yayınları. Azhar, M., Nadeem, S., Naz, F., Perveen, F., Sameen, A., (2014). Impact of Parental Education and Socio-Economic Status on Academic Achievements of University Students. European Journal of Psychological Research, 1(1), 1-9.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st Century skills: preparing students for their future. Kappa Delta Pi Record 47(3):121-123 https://doi.org/10.1080/00228958.2011.10516575 Bilge, H., Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 131-148.
  • Bridge, S., O’Neil K., Martin, F. (l998). Understanding enterprise, entrepreneurship and small business. Macmillan Business.
  • Burns, T., Sinfield, S. (2004). Teaching, learning and study skills: A guide for tutors. Sage.
  • Cengiz, R., Serdar, E., Donuk, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin bilinçli farkındalık ve girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(4), 1320-1328.
  • Çalışkan, E. (2019). Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özellikleri ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 2(2) , 93-114.
  • Duran, B., Yorulmazlar, M. M. (2020). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin girişimcilik seviyelerini sosyo-ekonomik parametreler bakımından incelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 12-24.
  • Durmuş, E., Bozkuş, T., Durmuş, G. (2022). Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal problem çözme ve kararlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 636-647.
  • Erdemli, E., Yaşartürk, F. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin serbest zaman doyum düzeyi ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 1871-1882. https://doi.org/10.33206/mjss.605808
  • Ertekin, A. B. (2020). Spor eğitimi alanında öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik düzeyleri ile kariyer farkındalıkları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 14-27.
  • Ferah, D. (2000). Kara harp okulu öğrencilerinin problem çözme becerilerini algılamalarının ve problem çözme yaklaşım biçimlerinin cinsiyet, sınıf, akademik başarı ve liderlik yapma açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Ankara.
  • Gibb, A. A. (l987). Enterprise culture-its meaning and implications for education and training. Journal of European Industrial Traing, 11.
  • Gibb, A. A., Ritchie, J. (l982). Understanding the process of starting a small business. European Small Business Journal, l(l). https://doi.org/10.1177/026624268200100102
  • Gülşen, D. (2008). Farklı lig düzeyinde oynayan futbolcuların oynadıkları mevkilere, öğrenim durumu ve spor yaşlarına göre problem çözme becerilerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Güzel, O. (2022). Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin üst bilişsel süreçleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kafkas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Hallak, R., Brown, G., Lindsay, J. N. (2011). The place identity-performance relationship among tourism entrepreneurs: A structural equation modelling analysis. Tourism Management, 33(1), 143- 154.
  • Heppner, P. P., Peterson, C. (1982). The development and implication of a personal problem-solving inventory. Journal of Coun. Psych, 29(1), 66–75.
  • Kabadayı, M., Abış, S., Yılmaz, A. K., Bostancı, Ö., Şebin, K. (2020). Elit Sporcular ile sedanterlerin problem çözme becerileri ve karar verme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 325-337.
  • Karabulut, E., O., ve Karacan Doğan, P. (2018). Investigation of Entrepreneurship Trends and General Competency Levels of University Students Studying at Faculty of Sports Sciences Journal of Education and Training Studies.(6) 4. 212-220. https://doi.org/10.11114/jets.v6i4.3128
  • Kolayiş, H., ve Taşkıran, Y. (2001). Beden eğitimi öğretmeninin yetenek seçimindeki rolü. Uludağ Üniversitesi II. Ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenliği sempozyum kitabı. Ak Mat Matbaacılık.
  • Mirza, Ş. (2019). Kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkileri: Yüksek lisans öğrencileri üzerine bir uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye giriş. (Çev. H. Arıcı). Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Peterman, N. E., Kennedy, J. (2003). Enterprise education: Influencing students’ perceptions of entrepreneurship. Entrepreneurship theory and practice, 28(2), 129-144.
  • Pulur, A., Karabulut, E. O., Koç, H. (2012). Farklı branşlardaki üst düzey üniversiteli sporcuların problem çözme becerilerinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-6. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000213
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N., Karasakaloğlu, Ö. G. D. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206.
  • Shane, S., Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
  • Smilor, W. R., Sexton, D. I. (l996). Leadership and entrepreneurship: Personal and organizational development in entrepreneurial ventures. Qurum Books.
  • Soyer, M. K., ve Bilgin, A. (2010, November). Üniversite öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre problem çözme beceri algıları. (Sözel bildiri). In International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ss. 307-14). Antalya- Türkiye.
  • Sümer, K. (2021). Spor hizmet çalışanlarının iletişim becerileri ile iç girişimcilik arasındaki ilişki (İstanbul örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Gelişim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, N., Şahin, N. H., Heppner, P. P. (1993) Psychometric properties of the problem solving inventory in a group of Turkish university students. Cognative Therapy and Research, 17(4), 379-396.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2017_07/18160003_basin_aciklamasiprogram.pdf
  • Taylan, S. (1990). Heppner’in problem çözme envanterinin uygulama, güvenlik ve geçerlilik çalışmaları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Temel, V., ve Ayan, V. (2015). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin problem çözme becerileri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(29), 70-76.
  • Tennant, M., McMullen, C., Kaczynski, D. (2009). Teaching, learning and research in higher education: A critical approach. NewYork. Routledge.
  • Türkmen, M., İşbilir, U. (2014). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 18-28.
  • Wagner, T. (2010). The global achievement gap: Why even our best schools don't teach the new survival skills our children need-and what we can do about it. Basic Books.
  • Yılmaz, E., Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21), 195-203.
  • Yıldırım, N. (2016). Hemşirelerin girişimci kişilik özellikleri, problem çözme becerileri ve etkili faktörlerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği Anailim Dalı, İstanbul.
  • Yıldız, S. G. (2020). Lise öğrencilerinin 21.yüzyil becerilerinin bazi demografik değişkenler açısından incelenmesi. ULAKBİLGE, (51) s. 884–897. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-08-51-02
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm 2024 Haziran
Yazarlar

Ebru Olcay Karabulut 0000-0002-6086-5255

Pınar Karacan Doğan 0000-0002-2654-2751

Gamze Durmuş 0000-0002-4879-8280

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2024
Kabul Tarihi 14 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabulut, E. O., Karacan Doğan, P., & Durmuş, G. (2024). Spor Bilimleri Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimcilik ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Eurasian Research in Sport Science, 9(1), 47-63. https://doi.org/10.29228/ERISS.45