BibTex RIS Cite

FARKLI EĞİTİM YÖNTEMLERİ UYGULANAN İKİ SAĞLIK YÜKSEKOKULUNDA HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME VE ATILGANLIK DÜZEYLERİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1-2, 51 - 59, 29.12.2015

Abstract

Genel Bilgi: Hemşirelik eğitiminde problem çözme ve atılganlık, öğrencilerde geliştirilmesi gereken özellikler arasında yer almakta ve kullanılan eğitim yöntemleri bu özelliklerin gelişiminde önemli rol oynamaktadır.

Amaç: Bu çalışma, farklı eğitim yöntemleri uygulanan iki sağlık yüksek okulunun hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve atılganlık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Bu çalışmaya, biri entegre (n=39), diğeri klasik (n=38) hemşirelik eğitimi uygulanan iki sağlık yüksek okulunun hemşirelik öğrencileri alınmıştır. Öğrencilere birinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta sosyodemografik özelliklere ilişkin anket formu, Problem Çözme Envanteri (PÇE) ile Rathus Atılganlık Envanteri (RAE) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde; tanımlayıcı istatistikler, homojenlik ve tekrarlı ölçümlerde varyans analizi kullanılmıştır.

Bulgular: Çalışmada; entegre eğitim alan öğrencilerin problem çözme ve atılganlık düzeylerinin arttığı belirlenmiştir (sırasıyla; p≤0.001, p≤0.001).Klasik eğitim alan öğrencilerin ise problem çözme düzeylerinin değişmediği, atılganlık düzeylerinin artığı saptanmıştır (sırasıyla; p=0.159, p=0.029).

Sonuç: Entegre eğitim sisteminin, hemşirelik öğrencilerin problem çözme ve atılganlık düzeylerinin gelişmesinde olumlu etkisi olduğu görülmektedir.

 

Year 2015, Volume: 3 Issue: 1-2, 51 - 59, 29.12.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Makalesi Bölümü
Authors

Öznur Tosun This is me

Meral Bayat

Emine Erdem

Özlem Avcı

Ümit Seviğ

Publication Date December 29, 2015
Submission Date April 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 1-2

Cite

APA Tosun, Ö., Bayat, M., Erdem, E., Avcı, Ö., et al. (2015). FARKLI EĞİTİM YÖNTEMLERİ UYGULANAN İKİ SAĞLIK YÜKSEKOKULUNDA HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME VE ATILGANLIK DÜZEYLERİ. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 51-59.