Concept map expressed as a diagram of key thoughts and makes the relations between concepts, facilitates meaningful learning. Critical thinking skills of the student who is successful in interlinking knowledge increase and she decides rightly. The concept map provides students to develop the whole from the components or reproduce new wholes by dividing the whole. Concept maps, which enable usage of nursing process by nursing students, may help them approach their patients whom they have given care as a whole. The case discussion and nursing care plan of a patient with Type 1 Diabetes Mellitus were showed over concept map. At discussion that was made over concept map, nursing diagnosis and nursing interventions that were planned and related with these diagnoses were discussed.
Anahtar düşüncelerin diyagramı olarak belirtilen ve kavramlar arasındaki bağlantıyı görselleştiren kavram haritası, anlamlı öğrenmeyi kolaylaştırır. Bilgileri birbirine bağlamada başarılı olan öğrencinin eleştirel düşünme yeteneği de artar ve daha doğru karar verir. Kavram haritası, öğrencilerin parçalardan bütün oluşturması ya da bütünü parçalara ayırarak yeni bütünler oluşturmasını sağlar. Hemşirelik öğrencilerinin, hemşirelik sürecini daha iyi kullanmasını sağlayan kavram haritaları, öğrencilerin bakım verdiği hastayı bütün olarak ele almalarını sağlayabilir. Tip 1 Diabetes Mellitus tanısı olan hastanın vaka tartışması ve hemşirelik bakım planı kavram haritası üzerinde gösterilmiştir. Kavram haritası üzerinde yapılan tartışmada hemşirelik tanıları, bu tanılara yönelik planlanan ve uygulanan hemşirelik girişimleri tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Olgu Sunumu Bölümü |
Authors | |
Publication Date | May 2, 2013 |
Submission Date | December 28, 2012 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 1 |