Background: In order to inform and guide individuals about healthy behaviours, nurses themselves primarily need to show healthy behaviours and be a role model . Objective: The study was conducted as descriptive and cross-sectional survey to determine the health school nursing students’ healthy life style behaviours and to investigate the effect of training they received and other factors on health behaviours. Method: The universe of study is 154 first and forth class students attending to Kastamonu University Fazıl Boyner High School of Health during 2011-2012 academic year and the sample of the study comprises 105 voluntary students. Collection of data is provided by using a survey including 17 questions and healthy life style behaviours scale (HLSBS). The statistical analysis of data was performed using frequencies, percentage, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis Analysis of Variance. Results: The mean of total score of HLSBS 118.95 ± 19.73 and the mean score of subscales was self-realization 35.47±6.14, health responsibility 21.63±5.16, interpersonel relationships 19.77±4.03, stress management 17.24±3.29, nutrition 15.12±3.27 and exercise 9.72 ± 3.53, respectively. The student nurses reported their health status as perfect had higher self-realization, interpersonel relationships subscale points and total score points than others. As the mother education level increased there was a significant difference between number of smoking and non-smoking subjects in the exercise subscale (p<0.05). Conclusion: The students HLSBS scores were found to be moderate degree. Students received highest score of selfrealization, the lowest score from the exercise subgroup
GenelBilgi: Hemşirelerin,bireylere sağlıklı davranışlar konusunda bilgi verebilmeleri ve yönlendirebilmeleri için, öncelikle kendilerinin sağlıklı davranışlar göstermeleri ve rol model olmaları gerekmektedir.Amaç: Araştırma, hemşirelik birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi, aldıkları eğitimin ve diğer faktörlerin sağlık davranışları üzerine etkisinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Yöntem: Araştırmanın evrenini Kastamonu Üniversitesi Fazıl Boyner Sağlık Yüksekokulu'nda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan birinci ve dördüncü sınıftaki 154 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 105 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, literatür bilgileri doğrultusunda oluşturulan 17 sorudan oluşan anket formu ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği (SYBDÖ) kullanıldı.Verilerin değerlendirmesinde, Cronbach Alfa Katsayısı, frekans, yüzde, tekyönlü varyans analizi (ANOVA), bağımsız grup t-testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin SYBDÖ toplam puan ortalaması 118.95 ± 19.73 iken, alt boyutların puan ortalamaları sırasıyla; kendini gerçekleştirme (35.47± 6.14), sağlık sorumluluğu (21.63 ±5.16), kişilerarası destek (19.77 ± 4.03), stres yönetimi (17.24 ± 3.29), beslenme (15.12 ± 3.27), egzersiz (9.72 ± 3.53)olarak belirlenmiştir. Sağlık durumlarını mükemmel olarak değerlendiren öğrencilerin kendini gerçekleştirme, stres yönetimi alt boyut puanları ve toplam puanlarının diğerler öğrencilerin puanlarından yüksek olduğu, annelerinin eğitim durumu yükseldikçe öğrencilerin puanlarının yükseldiği, egzersiz alt boyutunda hiç sigara içmediğini belirten öğrencilerle her gün sigara içen öğrenciler arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Bu araştırmada öğrencilerin SYBD puanları orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin aldıkları eğitimin SYBD puanlarını pek fazla etkilemediği belirlenmiştir.
Hemşirelik öğrencileri; sağlıklı yaşam biçimi davranışları; yaşam biçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi Bölümü |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |