Gelişen teknoloji ile birlikte hızla değişen ihtiyaçlar beraberinde yeni tanı ve tedavi yöntemleri ve bakım hizmetlerine olan talepleri artırmıştır. Bu taleplerden biride kaliteli sağlık bakım hizmetlerinden yararlanmaktır. Geçmişten günümüze insanların temel amacının sağlıklarını koruma ve iyileştirme olduğu düşünülürse, sağlık hizmetlerinin sağlanmasında sağlık iletişiminin önemi artmakta ve insanların sağlıkta iletişimin önemini benimsemesi gerektiği düşünülmektedir. Sağlık iletişimi, gazete, dergi, televizyon gibi iletişim araçları üzerinden verilen sağlık bilgilendirmelerinden tutunda, sağlık hizmetlerinin sunumu, hasta sağlık personeli arasındaki tüm bilgi alışverişini kapsamaktadır. Sağlık hizmetleri, iletişimin belki de en gerekli olduğu, insanlar üzerinde olumlu yada olumsuz etkide bulunabileceği alandır. Sağlık iletişimi uygulamalarının temel amacı bireyin sağlık davranışının istenilen yönde değiştirilmesi yoluyla bireysel ve toplumsal sağlığın geliştirilmesini sağlamak ve iletişim eksikliğinden kaynaklanabilecek şiddet olgularını önlemektir.
Sağlık Bakanlığı sağlıkta iletişimin önemine kayıtsız kalmamak ve şiddet olaylarının önüne geçmek için sağlık kuruluşlarında hem hasta hakları hem de çalışan hakları birimlerini oluşturmuştur. Bu birimlerin sahada aktif olarak çalışması beklenmekte, tespit edilen eksikliklerin ise hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulması, yasal düzenlemelerle sağlıkta şiddetin önüne geçilmesi istenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Derleme Bölümü |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |