Sağlık sektörü hizmet sektörünün önemli bölümlerinden birisidir. Sunulan hizmetlerin insan sağlığı ve yaşamıyla ilgili olması sebebiyle bu alanda hizmet veren diğer kuruluşlardan önemli ölçüde ayrılmaktadır. Sağlık çalışanları için iş yükünün artması, baskı altında çalışma, hastaların şiddetine ve hakaretlerine maruziyet, hastaların ve hastane yöneticilerinin isteklerini karşılayabilme açısından çalışma ortamı ve koşulları zorlaşmıştır. Bu zorluklar COVID-19 pandemisinin ilan edilmesiyle daha çok artmakla beraber toplum ve medya tarafından sağlık çalışanlarının iş yükü görünür hale de gelmiştir. 2019 yılının sonlarına doğru ilk defa Çin’in Hubei bölgesindeki Wuhan kentinde ortaya çıkan koronavirüsün neden olduğu ve COVID-19 olarak isimlendirilen bu hastalık, 11 Mart 2020 tarihinde pandemi olarak duyurulmuştur. Sağlık çalışanları arasında sayıca en büyük meslek grubu olan hemşireler, salgınla mücadelede ön cephede yer almaktadır. COVID-19 şüphesi veya teşhisi konulmuş hastalara, 24 saat boyunca özverili bir biçimde bakım sürecini yürütmektedirler. Yürütmekte oldukları bu süreçte hemşirelerin, duygusal açıdan iyi olmaları, sosyal destek sistemlerinin varlığı, tükenmişliğin önlenebilmesi açısından önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derleme Bölümü |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |