BibTex RIS Cite

Üniversite Düzeyinde Din Öğretimi Alan Öğrencilerde Eğitim Sürecinde Oluşan Tutum Ve Davranış Değişiklikleri -Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği-

Year 2001, Volume: 1 Issue: 11, 169 - 192, 01.12.2001

Abstract

Bu araştõrma, üniversite düzeyinde din eğitim ve öğretimi alan öğrencilerinsosyo-kültürel ve ekonomik alt yapõlarõnõ ve eğitim-öğretim sürecinde onlardameydana gelen kişisel gelişim, tutum ve davranõş değişikliklerini konu edinmektedir. Öğrencilerin yarõdan fazlasõnõn kõrsal kesim özelliği taşõyan yerleşim birimlerinden geldiği ve ekonomik olarak ise orta ve ortanõn altõnda bir gelir düzeyinesahip ailelere mensup olduklarõ görülmüştür. Eğitim-öğretim sürecine bağlõ olaraköğrencilerin kişisel gelişim, tutum ve davranõşlarõnda önemli derecede bir farklõlaşmanõn ortaya çõktõğõ saptanmõştõr. Bu değişmelerin sosyal boyutunun, cemaattürü ilişkilerden daha çok bireyleşme yönünde bir eğilim doğrultusunda olduğugözlenmiştir. Kişisel gelişim açõsõndan ise, öğrencilerin dini anlama ve yorumlamabiçimlerinde büyük bir değişimin olduğu, farklõlõklarõ algõlamada ve kabullenmedehoşgörü temelinde bir anlayõşõn ağõrlõk kazandõğõ görülmüştür

Year 2001, Volume: 1 Issue: 11, 169 - 192, 01.12.2001

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA76ZA25AN
Journal Section Makaleler / Articles
Authors

Abdulvahap Taştan This is me

Ali Kuşat This is me

Celaleddin Çelik This is me

Publication Date December 1, 2001
Submission Date December 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 1 Issue: 11

Cite

APA Taştan, A., Kuşat, A., & Çelik, C. (2001). Üniversite Düzeyinde Din Öğretimi Alan Öğrencilerde Eğitim Sürecinde Oluşan Tutum Ve Davranış Değişiklikleri -Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği-. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(11), 169-192.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.