BibTex RIS Cite

Öğretmenlik Uygulamasının Yönetimi İle İlgili Yeni DüzenlemeninGetirdikleri ve Yaşanan Sorunlar

Year 2001, Volume: 1 Issue: 11, 1 - 18, 01.12.2001

Abstract

Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde öğretmenlik uygulamaları, öğretmen yetiştirmenin önemli bir aşamasını oluşturur. Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı'nca "Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi" hazırlanmış ve ilgili makamlara gönderilmiştir. Yönerge, öğretmenlik uygulamalarına sistemlilik kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğretmen yetiştirme programlarını yeniden düzenleme çalışmaları teorik anlamda önemli değişimler önermekle beraber, Türkiye'nin öğretmen yetiştirme deneyimini yeterince dikkate almadığı görülmektedir. Öğretmenlik uygulamalarının yönetiminde kurumlararası işbirliği ve koordinasyonun yapılmasının önerilmesi önemli bir gelişmedir. Ancak fakülte-okul işbirliğinde ve getirilen görev ve sorumlulukların, yapılacak hazırlık ve değerlendirmelerin sınıf-okul ortamında gerçekleştirilmesinde sorunlar yaşanmaktadır.
Öğrenciler üniversitede öğrendiklerinden çok okulda öğretmeni taklit etme eğilimindedir. Öğretmen adaylarına sınıf içi etkinliklere katılma fırsatları verilmekte ancak yönetim etkinliklerine, eğitsel, sosyal ve kültürel etkinliklere beklenenin altında düzeyde katılım gerçekleşmektedir. Öğretim elemanlarının, öğretmen adayları ile birlikte yapmaları gereken eğitim çalışmaları ve haftalık etkinlikleri değerlendirme toplantıları süreklilik ve sistemlilik içinde gerçekleşememektedir.

Year 2001, Volume: 1 Issue: 11, 1 - 18, 01.12.2001

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA76ZC55DH
Journal Section Makaleler / Articles
Authors

Niyazi Can This is me

Publication Date December 1, 2001
Submission Date December 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 1 Issue: 11

Cite

APA Can, N. (2001). Öğretmenlik Uygulamasının Yönetimi İle İlgili Yeni DüzenlemeninGetirdikleri ve Yaşanan Sorunlar. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(11), 1-18.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.