Araştırmanın amacı, MEB’e bağlı bağımsız anaokulu ve anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin öğretim yöntemleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden biri olan olgubilim çalışmasıdır. Araştırma kapsamında veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve Kayseri’de devlet anaokulu ve anasınıflarında görev yapan 31 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin özel öğretim yöntemlerini gerekli gördükleri; özel öğretim yöntemlerinden en çok drama ve beyin fırtınası tekniğini kullandıkları; özel öğretim yöntemlerinin çocukların başta kalıcı öğrenmeyi sağlama, yaratıcı düşünmeyi geliştirme vb. yönlerine fayda sağladığı; öğretmenlerin özel öğrenme yöntemlerini kullanma gerekçelerinin olumsuz davranışları önlemek olduğu ve öğretmenlerin, özel öğretim yöntemlerini uygularken çocukların dikkatlerinin çabuk dağılması, süre ve materyal sıkıntısı yaşandığı, ailelerin sürece yeterince katılmadığı yönünde sorunlarla karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır
The purpose of this study is to deliver the opinions of preschool teachers, who work in public preschools, about teaching methods. The study follows phenomenological method which is a qualitative research technique. Data are collected with interview technique. In this study in order to collect data, semi structured interview form prepared by researchers is used. The study group consists of 31 preschool teachers who work in public preschools in Ankara and Kayseri. As a result of this study it is found that preschool teachers consider special teaching methods necessary; they use mostly drama and brain storming techniques; they think that special teaching methods are beneficial for permanent learning and creative thinking; the purpose of applying special teaching methods is to prevent negative behaviors; and teachers face problems while applying special teaching methods such as distraction of children, time and material shortage, and lack of participation of families
Other ID | JA78JS27AZ |
---|---|
Journal Section | Makaleler / Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 34 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.