İnsan düşünebilme yetisi olan ve bu nedenle amaçlı davranışlarda bulunan bir varlıktır. Bu bakımdan hiçbir insanın, kendisi için anlam/değer taşımayan bir meslekte çalışmayı tercih etmesi düşünülemez. Mesleğin kendisi için taşıdığı anlam ve değer nedeniyle her birey mesleğine çeşitli beklentilerle başlamaktadır. Din gibi kutsal sayılan bir olgunun öğretimi ile ilgili olması yönüyle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin de mesleklerine çeşitli beklentilere sahip olarak başlamaları beklenir. Söz konusu beklentiler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin meslekleri ile aralarındaki bağların güçlü kalmasına ve mesleklerini coşku dolu bir şekilde icra etmelerine katkı sağlayabilir. Söz konusu beklentilerin karşılanmaması durumunda ise onlar hayal kırıklığı yaşayabilir ve zamanla mesleklerinden soğuyabilirler. Karma yöntemle yapılan bu araştırmada, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin meslekleri ile ilgili beklentilerinin karşılanma durumuna ilişkin kanaatleri mesleki tükenmişlik algılarını nasıl etkilemektedir?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma neticesinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin bir kısmının mesleki tükenmişlik hissini diğerlerinden daha yoğun yaşamalarında meslekleri ile ilgili hedefledikleri başarıya ulaşamadıkları, öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine yeterince ilgi göstermedikleri, okul idarecileri ve meslektaşlarından bekledikleri sosyal desteği alamadıkları kanaatini taşımalarının etkili olabileceği tespit edilmiştir
Human is a being that has ability of thinking, so there is a purpose of human behavior. In this regard, anybody prefers to work in a meaningless/ insignificant profession for themselves that is unthinkable. Due to meaning and value of profession for themselves, each individual starts with a variety of expectations to profession. Religious Culture and Moral Education Teachers are expected to begin their profession as acquired various expectations because of teaching a value accepted as holy like religion. Such expectations can contribute that between Religious Culture and Moral Education Teachers’ and relation their profession remains effectively and they perform enthusiastically. If these expectations weren't met, they would feel disappointed and would alienate from their profession with time. With this study was used a mixed method ‘the notions related to meeting the expectations of Religious Culture and Moral Education Teacher about their profession how does it affect perception of professional burnout?’ searched this question. As a result of this study, some of Religious Culture and Moral Education Teachers feel professional burnout more intense than the others because they cannot reach their target achievement about their profession; students aren’t interested in Religious Culture and Moral Education Course sufficiently, the notion that they could not receive social support from school administrators and colleagues to be effective have been determined
Other ID | JA78ME73GE |
---|---|
Journal Section | Makaleler / Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Submission Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 37 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.