Günümüzde
iletişim teknolojileri büyük bir hızla gelişmektedir. Bu gelişmeyle birlikte
toplumsal yapı da buna paralel olarak değişmektedir. Teknolojiyle birlikte
gelişen iletişim araçları, her coğrafyadan insanın birbirleriyle daha kolay
iletişim kurmasına, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel alanlarda haberdar
olmasına imkân sağlamaktadır. Bu araçlar insanları bilgilendirme işlevi
görürken diğer taraftan da kültürel dönüşümlerin yaşanmasında ve aktarılmasında
önemli işlevlere sahiptir. Ortaya çıkışı
daha eskilere dayanmakla birlikte, bugün popüler kültürün medyanın etkisinde
kaldığı ve bu sayede daha fazla insana ulaşma imkânına sahip olduğu hemen her
kaynakta anlatılmaktadır. Popüler kültürün çoğunluğun ulaşabildiği bir kültür
olması onu medyanın alanına koymaktadır. Özellikle ceplerimize kadar giren ve
gündelik hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen sosyal medya, popüler
kültürün oluşmasında ve aktarılmasında önemli etkiler yaratmaktadır. Bu
çalışmada popüler kültür ve sosyal medya kavramları analiz edilerek sosyal
medyanın popüler kültürün oluşumunda ve aktarılmasındaki rolü incelenmiştir.
Bunun için sosyal medyada görünürlük, boş zaman, şöhret, eğlence ile ilgili
seçilen güncel örnekler sosyal medya popüler kültür ilişkisi çerçevesinde ele
alınmış ve bunun etkileri değerlendirilmiştir.
Journal Section | Makaleler / Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Submission Date | October 13, 2017 |
Acceptance Date | November 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 31 Issue: 43 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.