Bu araştırmanın amacı, uzaktan yürütülen doktora eğitimi süreçlerine yönelik öğrencilerin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel bağlamda gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın katılımcılarını Türkiye’nin güneyinde bulunan bir devlet üniversitesinde eğitim bilimleri alanında doktora düzeyinde öğrenim gören 8 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı görüş formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi, içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları; uzaktan eğitimde öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci, iletişim ve etkileşim, kullanılan teknolojiler, yaşam boyu öğrenme becerileri, avantajları ve dezavantajları, iyileştirmeye yönelik öneriler ve pandeminin dışında ve sonrasında derslerin uzaktan yürütülme durumu bağlamında ele alınmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uzaktan eğitim süreçlerine yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to reveal the views of PhD students on distance doctoral education processes. The research is a case study carried out in a qualitative context. The participants of the research consist of 8 students who are studying at the doctoral level in the field of educational sciences at a state university in the south of Turkey. The data of the study were collected through a written view form consisting of open-ended questions developed by the researchers. Analysis of the data was carried out with content analysis. The results of the research were discussed in several contexts such as learning-teaching process in distance education, measurement and evaluation process, communication and interaction, technologies used, lifelong learning skills, advantages and disadvantages, suggestions for improvement, and the situation of conducting courses remotely outside and after the pandemic. In line with the results of the research, further suggestions were made for distance education processes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | September 6, 2023 |
Publication Date | September 29, 2023 |
Acceptance Date | August 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |