BibTex RIS Cite
Year 2016, , 92 - 114, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.67571

Abstract

References

  • Akyüz, M. (1999). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmene Yönelik Hizmet İçi Eğitim, Eğitimden Yansımalar V, 21. Yüzyıllın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara.
  • Doğan, B. ve Tatık, R. Ş. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 27 , p. 521-539 .
  • Erdem, A.R. ve Şimşek, S. (2013). Öğretmenlere ve Okul Yöneticilerine Verilen Hizmet İçi Eğitimlerin İrdelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6/4, URL: http://sosyaldergi.usak.edu.tr/Makaleler/1243460421_MAKALE_6%20(2).pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Gültekin, M. Çubukçu, Z. ve Dal, S. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Öğretimle İlgili Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Sayfa 131-152.
  • Harris, B. (1989). In-Service Education for Staff Development, Allyn and Bacon Inc.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, A., Çepni, S., Küçük, M., (2004). Fizik Öğretmenleri için Üniversite Destekli Bir Hizmet İçi Eğitim Model Önerisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, Volume 3, Issue 1, Article 15.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi Ve Esasları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 12, S: 2, URL: http://dokuman.tsadergisi.org/dergiler_pdf/2008/2008-Agustos/6.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Hizmetiçi Eğitim Planları, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, URL: http://personel.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=108 adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). 2013 yılı hizmetiçi eğitim faaliyet raporu. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, URL: http://oyegm.meb.gov.tr/dosyalar/FaaliyetRaporu_2013.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Saban, A. (2000). Hizmetiçi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi. 145 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/saban.htm
  • Şahin, F.T., Avcı, N., ve Turla, A. (1999). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sorunlarının İncelenmesi 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1. Anadolu Univ. Yayınları. No: 1076, Eskişehir.
  • Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. (1999). Anaokulu Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler 1. Anadolu Univ. Yayınları. No: 1076. Eskişehir.
  • Uçar, A., Başar, M. A. ve Hamarat, S. (2007). Çanakkale ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik istatistiksel bir yaklaşım, Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, s.103-127, URL: http://canakkalearastirmalari.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_884132.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Uşun, S. ve Cömert, D. (2003). Okul öncesi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 2,125-
  • Zembat, R. ve Bilgin, H. (1996). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. Marmara Üniv. Atatürk Eğitim Fak. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. (18-20 Eylül 1996). İstanbul.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet Öncesi Eğitimlerine İlişkin Görüşleri ve Hizmet İçi Eğitim Durumları

Year 2016, , 92 - 114, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.67571

Abstract

Bu araştırmada Türkiye genelinde MEB’e bağlı okullarda görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin hizmet öncesi eğitimlerine ilişkin görüşleri ve hizmetiçi eğitim durumları incelenmiştir. Araştırma, tarama modelindedir. Veriler nitel araştırma yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler temalar altında birleştirilerek yüzde ve frekans dağılımları incelenmiştir. Değerlendirme sonuçları, varyans analizi, frekans dağılımları ve yüzdeleri alınarak, tablolar şeklinde bulgular bölümünde sunulmuştur.

References

  • Akyüz, M. (1999). İlköğretimde Görev Yapan Öğretmene Yönelik Hizmet İçi Eğitim, Eğitimden Yansımalar V, 21. Yüzyıllın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara.
  • Doğan, B. ve Tatık, R. Ş. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 27 , p. 521-539 .
  • Erdem, A.R. ve Şimşek, S. (2013). Öğretmenlere ve Okul Yöneticilerine Verilen Hizmet İçi Eğitimlerin İrdelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6/4, URL: http://sosyaldergi.usak.edu.tr/Makaleler/1243460421_MAKALE_6%20(2).pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Gültekin, M. Çubukçu, Z. ve Dal, S. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Öğretimle İlgili Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Sayfa 131-152.
  • Harris, B. (1989). In-Service Education for Staff Development, Allyn and Bacon Inc.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaya, A., Çepni, S., Küçük, M., (2004). Fizik Öğretmenleri için Üniversite Destekli Bir Hizmet İçi Eğitim Model Önerisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, Volume 3, Issue 1, Article 15.
  • Kayabaş, Y. (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi Ve Esasları, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 12, S: 2, URL: http://dokuman.tsadergisi.org/dergiler_pdf/2008/2008-Agustos/6.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). Hizmetiçi Eğitim Planları, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü, URL: http://personel.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=108 adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2015). 2013 yılı hizmetiçi eğitim faaliyet raporu. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, URL: http://oyegm.meb.gov.tr/dosyalar/FaaliyetRaporu_2013.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Saban, A. (2000). Hizmetiçi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim Dergisi. 145 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/saban.htm
  • Şahin, F.T., Avcı, N., ve Turla, A. (1999). Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sorunlarının İncelenmesi 4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1. Anadolu Univ. Yayınları. No: 1076, Eskişehir.
  • Temel, F., Ersoy, Ö., Şahin, F.T. (1999). Anaokulu Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler 1. Anadolu Univ. Yayınları. No: 1076. Eskişehir.
  • Uçar, A., Başar, M. A. ve Hamarat, S. (2007). Çanakkale ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesine yönelik istatistiksel bir yaklaşım, Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, s.103-127, URL: http://canakkalearastirmalari.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_884132.pdf adresinden 15 Ağustos 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Uşun, S. ve Cömert, D. (2003). Okul öncesi öğretmenlerinin hizmet içi eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 2,125-
  • Zembat, R. ve Bilgin, H. (1996). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi. Marmara Üniv. Atatürk Eğitim Fak. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri. (18-20 Eylül 1996). İstanbul.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Talip Öztürk

Filiz Zayimoğlu Öztürk

Niyazi Kaya

Publication Date June 29, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Öztürk, T., Zayimoğlu Öztürk, F., & Kaya, N. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet Öncesi Eğitimlerine İlişkin Görüşleri ve Hizmet İçi Eğitim Durumları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 92-114. https://doi.org/10.17556/jef.67571