Türkçe 6. yüzyıldan beri yazı ile takip
edilebilen bir dil olmasına ve Büyük Türkçe Sözlük’te
söz, deyim, terim ve ad olmak üzere toplam 616.767 söz bulunmasına rağmen
Türkçenin bu durumu okul çağındaki çocuklara yeterince anlatılamamaktadır. Okul
çağındaki çocukların ana dili bilincine vakıf olmaları ve Türkçenin
zenginliklerini öğrenebilmeleri için başta Türkçe derslerindeki etkinlikler
olmak üzere diğer eğitim öğretim faaliyetlerinde Türkçenin zengin söz varlığı ve
diğer anlatım olanaklarının öğretilmesi gerekmektedir. “5. Sınıf Türkçe ders kitaplarında sözcük öğretimi
için etkinlikler Türkçenin zenginliklerini kavratacak biçimde tasarlanmış
mıdır?” problem cümlesine dayanan bu çalışmada sözcük öğretimi etkinliklerinin
ana dili bilinci sağlamaları için nasıl düzenlenmeleri gerektiği gösterilmiştir
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Acceptance Date | August 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |