Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçenin Zenginliği ve Ana Dili Bilincinin Ortaokullarda Kazandırılması: 5. Sınıf Örneği

Year 2017, , 173 - 194, 15.08.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.295175

Abstract

Türkçe 6. yüzyıldan beri yazı ile takip
edilebilen bir dil olmasına ve
Büyük Türkçe Sözlük’te
söz, deyim, terim ve ad olmak üzere toplam 616.767 söz bulunmasına rağmen
Türkçenin bu durumu okul çağındaki çocuklara yeterince anlatılamamaktadır. Okul
çağındaki çocukların ana dili bilincine vakıf olmaları ve
Türkçenin
zenginliklerini öğrenebilmeleri için başta Türkçe derslerindeki etkinlikler
olmak üzere diğer eğitim öğretim faaliyetlerinde Türkçenin zengin söz varlığı ve
diğer anlatım olanaklarının öğretilmesi gerekmektedir.
“5. Sınıf Türkçe ders kitaplarında sözcük öğretimi
için etkinlikler Türkçenin zenginliklerini kavratacak biçimde tasarlanmış
mıdır?” problem cümlesine dayanan bu çalışmada sözcük öğretimi etkinliklerinin
ana dili bilinci sağlamaları için nasıl düzenlenmeleri gerektiği gösterilmiştir

References

  • Aksan, D. (2011). Türkçenin Zenginlikleri İncelikleri. (3.Basım.) Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Akyüz Aru, S. (2013). İlköğretim Programına Göre Hazırlanan Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Hazinesini Geliştirmeye Yönelik Planlamanın İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem Ve Teknikleri, (2. Basım), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Atmaca, N., S. (2004). Bilim Dili ve Türkçe. Türk Tıp Dizini Sağlık Bilimlerinde. İstanbul: Süreli Yayıncılık
  • Balaban, A. (2015). “Yabancı Kelimelere Karşılık Bulmada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Turkish Studies, 10 (8) 573-596. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8222
  • Başar, S. ve Zeybek Köken, S. (2014). İlköğretim Türkçe 5 Sınıf Çalışma Kitabı (ed. Hayati Akyol), Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Çetinkaya, Z. (2002). İlköğretim İkinci Kademe Altıncı Sınıfta Ana Diline Ait Sözcüklerin Öğrenilmesi ve Kavranılmasına İlişkin Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eker, S. (2011). Çağdaş Türk Dili, (7. Basım), Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Enginün, İ. (1990). “Türkçe Öğrenimi”, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 85-92.
Year 2017, , 173 - 194, 15.08.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.295175

Abstract

References

  • Aksan, D. (2011). Türkçenin Zenginlikleri İncelikleri. (3.Basım.) Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Akyüz Aru, S. (2013). İlköğretim Programına Göre Hazırlanan Türkçe Ders Kitaplarında Kelime Hazinesini Geliştirmeye Yönelik Planlamanın İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem Ve Teknikleri, (2. Basım), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Atmaca, N., S. (2004). Bilim Dili ve Türkçe. Türk Tıp Dizini Sağlık Bilimlerinde. İstanbul: Süreli Yayıncılık
  • Balaban, A. (2015). “Yabancı Kelimelere Karşılık Bulmada Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Turkish Studies, 10 (8) 573-596. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8222
  • Başar, S. ve Zeybek Köken, S. (2014). İlköğretim Türkçe 5 Sınıf Çalışma Kitabı (ed. Hayati Akyol), Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Çetinkaya, Z. (2002). İlköğretim İkinci Kademe Altıncı Sınıfta Ana Diline Ait Sözcüklerin Öğrenilmesi ve Kavranılmasına İlişkin Bir Araştırma, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eker, S. (2011). Çağdaş Türk Dili, (7. Basım), Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Enginün, İ. (1990). “Türkçe Öğrenimi”, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 85-92.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section In This Issue
Authors

Sami Baskın

Zekiye Demir This is me

Publication Date August 15, 2017
Acceptance Date August 26, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Baskın, S., & Demir, Z. (2017). Türkçenin Zenginliği ve Ana Dili Bilincinin Ortaokullarda Kazandırılması: 5. Sınıf Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 173-194. https://doi.org/10.17556/erziefd.295175