BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Okul Etkililiği Algıları Arasındaki İlişki

Year 2017, , 69 - 81, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.308643

Abstract

Bu
çalışmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin algılarına göre iş
doyumu ve okul etkililiği arasındaki ilişki araştırma konusu yapılmıştır. Bu
amaçla Erzurum İli Merkez Aziziye ilçesinde görev yapmakta olan tesadüfi küme
örneklem yöntemiyle seçilen 214 sınıf öğretmenine JSS-İş doyumu ile
araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanan okul etkililiği ölçeği
uygulanmıştır.  Elde edilen veriler SPSS
22 programı ile Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon ve Çoklu Regresyon analizi
kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sınıf
öğretmenlerinin bazı iş doyumu alt boyutları ve iş doyumu toplam puanları ile
okul etkililiği arasında aynı yönde ilişkiler bulunmuştur. Regresyon analizi
sonucunda iş doyumu alt boyutlarının birlikte okul etkililiğinin % 27’sini
açıkladığı görülmüştür. Bulgular ışığında sonuçlar özetlenmiş ve uygulayıcı ve
araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.

References

  • Akkoç, İ.,Çalışkan, A. ve Turunç, Ö. (2012). Örgütlerde gelişim kültürü ve algılanan örgütsel desteğin iş tatmini ve iş performansına etkisi: Güvenin aracılık rolü. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 105-135.
Year 2017, , 69 - 81, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.308643

Abstract

References

  • Akkoç, İ.,Çalışkan, A. ve Turunç, Ö. (2012). Örgütlerde gelişim kültürü ve algılanan örgütsel desteğin iş tatmini ve iş performansına etkisi: Güvenin aracılık rolü. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), 105-135.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İsa Yıldırım

Durdağı Akan

Sinan Yalçın

Publication Date April 17, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Yıldırım, İ., Akan, D., & Yalçın, S. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumu ve Okul Etkililiği Algıları Arasındaki İlişki. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 69-81. https://doi.org/10.17556/erziefd.308643