Matematiksel düşünmenin fen ve matematik
gruplarında değerlendirilmesi, programlarda fen-matematik entegrasyonun
gerekliliğini göstermesi bakımından önemlidir. Bu araştırmanın amacı Matematik
ve Fen alanlarında eğitim gören öğretmen adaylarının matematiksel düşünme
düzeylerini belirlemek ve matematik düşünme düzeyleri arasında fark olup
olmadığını ortaya koymaktır. Çalışma tarama modelinde yürütülen nicel bir
araştırma olup öğretmen adaylarının matematiksel düşünme düzeylerini belirlemek
için “Matematiksel Düşünme Ölçeği” kullanılmıştır. Beşli likert tipindeki ölçek
20 olumlu, 5 olumsuz olmak üzere 25 maddeden oluşmaktadır. Üst düzey düşünme
eğilimi, akıl yürütme, matematiksel düşünme becerisi ve problem çözme olmak
üzere dört alt boyuta sahiptir. Çalışma grubunu Marmara bölgesinde bulunan iki
farklı üniversitenin Eğitim Fakültesi Matematik öğretmenliği ve Fen Bilgisi
öğretmenliği bölümünde eğitim gören 208 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Matematiksel düşünme düzeylerini belirleme ve
düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığının incelendiği bu çalışmada
Matematik öğretmenliği öğrencileri lehinde fark ortaya çıkmıştır. Araştırmada
matematiksel düşünmenin alt boyutlarından üst düzey düşünme, akıl yürütme ve
problem çözme puanları bakımından anlamlı fark bulunurken, problem çözme ve
matematiksel düşünme puanlarında anlamlı fark görülmemiştir. Matematik ve fen
entegrasyonunun öğrencilerin matematik uygulamalarını gerçek yaşamda
görmelerine imkan verecek şekilde düzenlenmesi ve öğretmen adaylarının
matematiksel düşünme becerilerinin etkinliklerle bilinçlendirileceği öğretme
ortamlarının artırılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 17, 2018 |
Acceptance Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |