Matematik eğitiminin en önemli
amaçlarından biri, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmektir. Bu
kapsamda, öğrencilerin problemde eksik bilgi, fazla bilgi ve gerekli bilgiyi belirleme
konusunda akıl yürütebilme becerilerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu
doğrultuda çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde
verilen sözel problemleri sorgulama becerileri incelenmiştir. Veri toplama
aracı olarak, eksik bilgi içeren, fazla
bilgi içeren ve ne eksik ne de fazla bilgi içeren toplam sekiz sözel problemden
oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Nitel yaklaşımın esas alındığı bu
araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Ankara il merkezine bağlı bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 12
sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin seçiminde amaçlı
örnekleme yöntemi esas alınmış olup, veri toplama süreci 2015-2016
eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Veriler, klinik mülakat tekniğiyle
toplanmıştır. Çalışmada nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğrencilerin çoğunun,
problemlerdeki eksik bilgiyi ve fazla bilgiyi tespit etmede zorlandıkları ve
problemleri çözerken problemdeki verileri pek fazla sorgulamadıkları ortaya
çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2018 |
Acceptance Date | July 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |