Research Article
BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin ''Türk Halk Müziği'' Kavramına İlişkin Algıları

Year 2018, , 387 - 406, 22.08.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.334139

Abstract

Bu araştırmanın temel
amacı, Güzel Sanatlar Lisesi Müzik bölümü öğrencilerinin ‘Türk Halk Müziği’
kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmaktır.
Araştırma verileri, 2016-2017 güz döneminde Antalya Güzel Sanatlar Lisesi Müzik
bölümünde öğrenim gören 108 öğrenciden toplanmıştır. Öğrencilerin 'Türk Halk
Müziği' kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri ortaya çıkarmak
amacıyla ‘Türk Halk Müziği ……gibidir; çünkü…….’’ ifadesindeki boşlukları
doldurması istenmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, GSL Müzik
bölümü öğrencileri  75 adet geçerli ve
farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar sekiz farklı kavramsal kategori
altında toplanmıştır. Bu
kategoriler çoktan aza doğru şöyledir; 1) duygular üzerindeki etkileyici yönü,
2) olguları temsil etme rolü, 3) beğenilere hitap etme yönü, 4) geçmişle bağ
kurma/mesaj verme yönü , 5) doğal, saf ve değerli yönü, 6) eğitici- öğretici
yönü, 7) teorik yönü, 8) Birleştirici Bütünleştirici Yönü.

References

  • Acay S. S. & Çamlıbel Ö. Ç. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. The Journal of Academic Social Science Studies, s.42, 269-282.
  • Babacan, E. (2004). AGSL öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. (c:3-s:1), 124-132.
  • Demirci, M. P. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknolojı dersine ilişkin metaforik tanımlamaları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 41, 053-063.
  • Erol A. (2003). Müziği Tanımlamak. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 30-31 Ekim 2003, Malatya. s. 307-315.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. (c:5-s:3), 360- 370.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41 (4),172-175.
  • Merriam, A. P.(1964). The anthropology of music. Evanston: Nortwestern University Press.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluatıon methods. Thousand Oaks. CA: Sage.
  • Saban, A. (2008a). İlköğretim 1. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7 (2), 421-455. (2008b). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459- 496.
  • Uygun, M. A. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile incelenmesi. Akü Amader s.1, 1-16.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği arttırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92. (Acay Sözbir, Çamlıbel Çakmak, 2016).
Year 2018, , 387 - 406, 22.08.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.334139

Abstract

References

  • Acay S. S. & Çamlıbel Ö. Ç. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik kavramına ilişkin metaforik algıları. The Journal of Academic Social Science Studies, s.42, 269-282.
  • Babacan, E. (2004). AGSL öğrencilerinin müzik kavramına ilişkin algıları: metafor analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. (c:3-s:1), 124-132.
  • Demirci, M. P. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknolojı dersine ilişkin metaforik tanımlamaları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 41, 053-063.
  • Erol A. (2003). Müziği Tanımlamak. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 30-31 Ekim 2003, Malatya. s. 307-315.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. (c:5-s:3), 360- 370.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41 (4),172-175.
  • Merriam, A. P.(1964). The anthropology of music. Evanston: Nortwestern University Press.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluatıon methods. Thousand Oaks. CA: Sage.
  • Saban, A. (2008a). İlköğretim 1. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7 (2), 421-455. (2008b). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459- 496.
  • Uygun, M. A. (2015). Öğretmen adaylarının geleneksel müzik türlerine ilişkin algılarının metaforlar aracılığı ile incelenmesi. Akü Amader s.1, 1-16.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği arttırma. İlköğretim Online, 9 (1), 79-92. (Acay Sözbir, Çamlıbel Çakmak, 2016).
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section In This Issue
Authors

Sami Emrah Gerekten 0000-0002-6362-0704

Nurtuğ Barışeri Ahmethan

Publication Date August 22, 2018
Acceptance Date June 26, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Gerekten, S. E., & Barışeri Ahmethan, N. (2018). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin ’’Türk Halk Müziği’’ Kavramına İlişkin Algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 387-406. https://doi.org/10.17556/erziefd.334139