Bu
araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimsel alan gezisine
ilişkin düşüncelerinin ve deneyimlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada,
nitel araştırma metodolojisi kapsamında olgubilim deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu üniversite üçüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 41
fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, görüşme formu
ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik ve betimsel analize tabi
tutulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının alan gezisine
ilişkin deneyimlerine yönelik ifadeleri, çevre bilimi dersine yönelik katkı,
bitki türlerinin tanınmasına yönelik bilişsel katkı ve duyuşsal açıdan katkı
olmak üzere üç tema altında toplanmıştır. Öğretmen adayları, alan gezisinin
öğrenilen bilgilerin kalıcılığını artırdığını, günlük yaşamla ilişkilendirmeye,
konu ile ilgili gözlem yapmaya ve teorik bilgileri pratiğe aktarmaya imkân
sağladığını, derse yönelik motivasyonu artırdığını ve psikomotor becerileri
geliştirdiğini ifade etmişlerdir.
Çevre eğitimi bilimsel alan gezisi okul dışı öğrenme ortamı Fen Bilimleri öğretmen adayları olgubilim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | January 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |