This research study was carried out in Tokat province with
101 active English language teachers in 2nd grade primary state
schools in 2016-2017 Academic Year in order to analyse the active English
language teachers’ opinions on the 2nd Grade English language
teaching program launched in 2013 in primary state schools focusing on its
general characteristics, content, objectives and assessment aspects. Mixed research
method was used in the study. As a quantitative technique, “Teachers’ Program
Evaluation Questionnaire”, which was formed by the researchers based on the
relevant review of the literature, was conducted. As for the qualitative data
collection, semi-structured interviews were done with 10 active English teachers
teaching students at the 2nd grade primary state schools in Tokat.
The quantitative data were analysed by using descriptive statistics through
SPSS 22. Additionally, content analysis was applied to analyse the qualitative
data. According to the findings of the study, participant teachers’ opinions
are relatively positive on general characteristics, content, objectives and
assessment aspects of the program; however, they believe that the program has
some deficiencies to be revised and supplemented by
taking the opinions of all users of the program into consideration.
Çalışma
Tokat ilinde devlet okullarında görev yapan 101 İngilizce öğretmeni ile
2016-2017 eğitim-öğretim yılı içerisinde gerçekleştirilmiştir ve 2013 yılında
uygulamaya giren 2. sınıf İngilizce öğretim programının genel özellikler,
içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları hakkında İngilizce Öğretmenlerinin
görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Bu kapsamda, İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretim
programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları
hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak için ilgili alan yazın taramasına
dayanılarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “Öğretmen Program
Değerlendirme Anketi” kullanılmış ve Tokat ilinde hale hazırda 2. sınıflara
İngilizce öğretimi yapan 10 İngilizce öğretmeni ile röportaj yapılmıştır. Nicel
veriler betimsel istatistik tekniği ile SPSS 22 programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Öte yandan nitel veriler kodlama yapılarak içerik çözümleme tekniği
ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin
öğretim programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme
boyutları hakkındaki görüşleri kısmen olumludur, ancak programın eksiklikleri
olduğu ve bu eksikliklerin programı kullanan paydaşların görüşleri göz önüne
alınarak gözden geçirilmesi ve tamamlanması gerektiği belirtilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | November 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |