BibTex RIS Cite

Okul Öncesinde Müzik ve Hareketin Öğrenme Üzerindeki Etkisi

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 463 - 480, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.04848

Abstract

Bu araştırmada; okul öncesi eğitiminde müzik ve hareket kullanımının, geleneksel eğitim yöntemlerine kıyasla, çocukların öğrenmeleri üzerindeki akademik başarısı incelenmiştir. Bu etkinin değerlendirilmesi için deney ve kontrol gruplarını içeren deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bir ilkokulun anasınıfının öğlenci iki sınıfının toplam 41 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-eğitim-son teste dayalı kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubuna müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı bir eğitim anlayışıyla, kontrol grubuna ise geleneksel eğitim yöntemleriyle etkinlikler uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlar SPSS 18’de parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı deney grubundaki başarının, geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.

References

  • Aydın, B. (2003). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Pegem.
  • Barrett, M. S. (2009). Sounding lives in and through music: a narrative inquiry of the `everyday' musical engagement of a young child. Journal of Early Childhood Research. 7(2), 115-134.
  • Denac, O. (2007). A case study of preschool children’s musical interests at home and at school. Early Childhood Education Journal, 35, 439-444.
  • Gallahue, D. (1996). Developmental physical education for today’s children. Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
  • Gallahue, D., & Ozmun, J. (1998). Understanding motor development. Infants, children, adolescents, adults. NY: McGraw-Hill.
  • Gardner, H. (1993). Frames of mind. The theory of multiple intelligences 10th anniversary ed. New York: Basic Books.
  • Güler, N. (2008). Müzikle çocuk eğitimi. İstanbul: Hepsi Çocuk Yayınları.
  • Koca, E. (2010). 6 Yaş Grubunda Geri Planda Dinletilen Müziğin Çoklu Zekâ Alanlarına Etkisi. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 8-12.
  • Mayesky, M. (2011). Creative activities for young children. Cengage Learning.
  • Mertoğlu, E. (2010). Müzikle öğretim. Rengin Zembat (Ed.), Okul öncesinde özel eğitim yöntemleri içinde (s. 367-405). Ankara: Anı.
  • Ornstein, R. (1984). The healing brain. New York: Simon&Schuster.
  • Senemoglu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shilling, W. A. (2002). Mathematics, music, and movement: Exploring concepts and connections. Early Childhood Education Journal, 29(3), 179-184.
  • Snyder, S (1997). Developing musical intelligence: Why and how. Early Childhood Education Journal, 24(3), 165-171
  • Spelke, E. (2008). Effects of music instruction on developing cognitive systems at the foundations of mathematics and science. In M. Gazzaniga (Ed.), Learning, arts, and the brain: The Dana Consortium Report on Arts and Cognition (pp. 17-49). New York: The Dana Foundation.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. Erişim tarihi: 04.08.2015.
  • http://muzikfakultesi.com/portal/muzik-egitiminde-kullanilan-metotlar-vt7399.html
  • Tuğrul, B. (2010). Oyun temelli öğrenme. Rengin Zembat (Ed.), Okul öncesinde özel eğitim yöntemleri içinde (s. 187-220). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uçan, A.( 2001). Okul öncesi müzik eğitimi ve programı müzik öğretimi. (Editör Ali Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulrich, B., & Ulrich, D. (1985). The role of balancing ability in performance of fundamental motor skills in 3-, 4-, and 5-yearold children. In J. Clark & J. Humphrey (Eds.), Motor development–current selected research (pp. 87–97). Princeton Book Company Publishers.
  • Yıldız, G. (2002). Müzik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2003). Türkiye’de okul öncesi eğitimi. Müzeyyen Sevinç (Ed.), Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar içinde (s.12-17). İstanbul: Morpa.
  • Yüksel, D. (1996). Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul
  • Zachopoulou, E., Tsapakidou, A., & Derri, V. (2004). The effects of a developmentally appropriate music and movement program on motor performance. Early Childhood Research Quarterly, 19(4), 631-642.

Okul Öncesinde Müzik ve Hareketin Öğrenme Üzerindeki Etkisi

Year 2016, Volume: 18 Issue: 1, 463 - 480, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.04848

Abstract

Bu araştırmada; okul öncesi eğitiminde müzik ve hareket kullanımının, geleneksel eğitim yöntemlerine kıyasla, çocukların öğrenmeleri üzerindeki akademik başarısı incelenmiştir. Bu etkinin değerlendirilmesi için deney ve kontrol gruplarını içeren deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Öğretmen İbrahim Öztürk İlkokulu’ndaki iki anasınıfına devam eden toplam 41 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-eğitim-son teste dayalı kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubuna müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı bir eğitim anlayışıyla, kontrol grubuna ise geleneksel eğitim yöntemleriyle etkinlikler uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlar SPSS 18’de parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı deney grubundaki başarının, öğrencilerin pasif olduğu kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu saptanmıştır

References

  • Aydın, B. (2003). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Pegem.
  • Barrett, M. S. (2009). Sounding lives in and through music: a narrative inquiry of the `everyday' musical engagement of a young child. Journal of Early Childhood Research. 7(2), 115-134.
  • Denac, O. (2007). A case study of preschool children’s musical interests at home and at school. Early Childhood Education Journal, 35, 439-444.
  • Gallahue, D. (1996). Developmental physical education for today’s children. Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
  • Gallahue, D., & Ozmun, J. (1998). Understanding motor development. Infants, children, adolescents, adults. NY: McGraw-Hill.
  • Gardner, H. (1993). Frames of mind. The theory of multiple intelligences 10th anniversary ed. New York: Basic Books.
  • Güler, N. (2008). Müzikle çocuk eğitimi. İstanbul: Hepsi Çocuk Yayınları.
  • Koca, E. (2010). 6 Yaş Grubunda Geri Planda Dinletilen Müziğin Çoklu Zekâ Alanlarına Etkisi. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 8-12.
  • Mayesky, M. (2011). Creative activities for young children. Cengage Learning.
  • Mertoğlu, E. (2010). Müzikle öğretim. Rengin Zembat (Ed.), Okul öncesinde özel eğitim yöntemleri içinde (s. 367-405). Ankara: Anı.
  • Ornstein, R. (1984). The healing brain. New York: Simon&Schuster.
  • Senemoglu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Shilling, W. A. (2002). Mathematics, music, and movement: Exploring concepts and connections. Early Childhood Education Journal, 29(3), 179-184.
  • Snyder, S (1997). Developing musical intelligence: Why and how. Early Childhood Education Journal, 24(3), 165-171
  • Spelke, E. (2008). Effects of music instruction on developing cognitive systems at the foundations of mathematics and science. In M. Gazzaniga (Ed.), Learning, arts, and the brain: The Dana Consortium Report on Arts and Cognition (pp. 17-49). New York: The Dana Foundation.
  • Toksoy, A. (2005). Günümüz müzik eğitiminde kullanılan metotlar ve yaklaşımlara genel bir bakış. Erişim tarihi: 04.08.2015.
  • http://muzikfakultesi.com/portal/muzik-egitiminde-kullanilan-metotlar-vt7399.html
  • Tuğrul, B. (2010). Oyun temelli öğrenme. Rengin Zembat (Ed.), Okul öncesinde özel eğitim yöntemleri içinde (s. 187-220). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uçan, A.( 2001). Okul öncesi müzik eğitimi ve programı müzik öğretimi. (Editör Ali Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Ulrich, B., & Ulrich, D. (1985). The role of balancing ability in performance of fundamental motor skills in 3-, 4-, and 5-yearold children. In J. Clark & J. Humphrey (Eds.), Motor development–current selected research (pp. 87–97). Princeton Book Company Publishers.
  • Yıldız, G. (2002). Müzik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2003). Türkiye’de okul öncesi eğitimi. Müzeyyen Sevinç (Ed.), Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar içinde (s.12-17). İstanbul: Morpa.
  • Yüksel, D. (1996). Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul
  • Zachopoulou, E., Tsapakidou, A., & Derri, V. (2004). The effects of a developmentally appropriate music and movement program on motor performance. Early Childhood Research Quarterly, 19(4), 631-642.
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sibel Kaya

Bilge Ece Ayan This is me

Publication Date June 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Kaya, S., & Ayan, B. E. (2016). Okul Öncesinde Müzik ve Hareketin Öğrenme Üzerindeki Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 463-480. https://doi.org/10.17556/jef.04848