Bu araştırmada; okul öncesi eğitiminde müzik ve hareket kullanımının, geleneksel eğitim yöntemlerine kıyasla, çocukların öğrenmeleri üzerindeki akademik başarısı incelenmiştir. Bu etkinin değerlendirilmesi için deney ve kontrol gruplarını içeren deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul’da bir ilkokulun anasınıfının öğlenci iki sınıfının toplam 41 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-eğitim-son teste dayalı kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubuna müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı bir eğitim anlayışıyla, kontrol grubuna ise geleneksel eğitim yöntemleriyle etkinlikler uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlar SPSS 18’de parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı deney grubundaki başarının, geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Bu araştırmada; okul öncesi eğitiminde müzik ve hareket kullanımının, geleneksel eğitim yöntemlerine kıyasla, çocukların öğrenmeleri üzerindeki akademik başarısı incelenmiştir. Bu etkinin değerlendirilmesi için deney ve kontrol gruplarını içeren deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Öğretmen İbrahim Öztürk İlkokulu’ndaki iki anasınıfına devam eden toplam 41 öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öntest-eğitim-son teste dayalı kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Deney grubuna müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı bir eğitim anlayışıyla, kontrol grubuna ise geleneksel eğitim yöntemleriyle etkinlikler uygulanmıştır. Öğrencilerin başarı testinden aldıkları puanlar SPSS 18’de parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleriyle karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik ve hareketin etkin olarak kullanıldığı deney grubundaki başarının, öğrencilerin pasif olduğu kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu saptanmıştır
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 1 |