Dil bilgisi öğretiminde öğrencinin aktif bir
öğrenme gerçekleştirmesini hedefleyen bu çalışmada özellikle fen alanında
denenmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiş 5E öğretim modelinin dil bilgisi
öğretiminde öğrencilerin akademik başarısı ve edindiği bilgilerin kalıcılığı
üzerine etkisini belirleme amaçlanmıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol
gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Akademik başarı ve bilginin hatırlanma
düzeyini belirlemek için ön test, son test ve kalıcılık testi puanları
karşılaştırılarak istatistiksel analizleri SPSS.15 paket programında
yapılmıştır. Çalışmanın uygulanma süreci toplam dört hafta sürmüştür.
Çalışmanın bitiminden altı hafta sonra ise kalıcılık testi her iki gruba da
uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda, 5E modeliyle dil
bilgisi öğretiminin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve
kalıcılık testi puan ortalamaları, kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık
göstermiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |