Farklılıkların
her geçen gün daha da anlam kazandığı bir dünyada hoşgörü, bu farklılıkların
çatışmaya dönüşmeden uyum içerisinde varlığını sürdürebilmesi adına önemi her
geçen gün artan bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı ise ortaokul 7. sınıf
öğrencilerinin hoşgörü ile ilgili farkındalıklarını ve bu farkındalık üzerinde
sosyal bilgiler derslerinin tarih konularının etkililiğini görsel betimlemeler
aracılığıyla ortaya koymaktır. Bu amaçla 7. sınıf düzeyinde öğrenim gören 17
öğrencinin, sosyal bilgiler 7. sınıf ders kitabında yer alan “Osmanlı’da
Hoşgörü ve Birlikte Yaşama Kültürü” konusu kapsamında “Osmanlı’da hoşgörü”ye
ilişkin görüşleri ile bu ders kapsamında yer almayan “Türkiye’de hoşgörü”ye
ilişkin görüşleri görsel betimlemeler yoluyla incelenmiştir. Araştırma sonunda
tarih konuları ile bugünü ilişkilendirme noktasındaki çekinceler nedeniyle,
Türkiye’de sosyal bilgiler öğretiminin, hoşgörü değerinin kazandırılması
konusunda öğrencilerin kişisel deneyim ve gözlemlerinin gerisinde kaldığı, öğrencilerin hoşgörü ile ilgili
farkındalıklarını, bugünün toplumsal ihtiyaçlarını karşılayacak ölçüde
geliştiremediği söylenebilir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Acceptance Date | August 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |