Bu çalışma müzik
öğretmenlerinin tam zamanlı kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerini
tespit etmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Evrenini Türkiye’de Milli Eğitimi
Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan müzik öğretmenleri, örneklemini ise
Erzurum ili merkez ilçelerde (Aziziye-Palandöken-Yakutiye) görev yapan ve sınıfında “tam zamanlı
kaynaştırma” uygulamasına devam eden öğrencileri bulunan ortaokul müzik
öğretmenleri (42) oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim elemanları
tarafından geliştirilmiş olan (Kargın, vd. 2003) “Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Durum Saptama Anketi” (öğretmen
formu) kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar; okullarda ve sınıflarda kaynaştırmaya
yönelik fiziksel düzenlemelerin yeterli düzeyde olmadığı, müzik öğretmenlerinin büyük
çoğunluğunun kaynaştırma konusunda eğitim almadığı, sınıflarında bulunan engelli
öğrencinin kaynaştırılmasına yönelik yeterli düzeyde yardım (destek hizmet)
alamadıkları, hazırlanan bireyselleştirilmiş
eğitim programının (BEP) daha çok rehber öğretmen tarafından hazırlandığı
yönündedir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |