Bu
araştırmada, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların
prososyal davranışları ile anne-babalarının prososyal davranışları arasındaki
ilişkinin incelenmesi, çocukların prososyal davranışlarının çeşitli
değişkenlere göre (cinsiyet, kardeş sayısı, okul öncesi eğitim kurumuna devam
etme süreleri) farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini tesadüfî örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 200 çocuk
ve anne-babaları oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Bağcı (2015) tarafından Türkçe’ ye
uyarlanarak geçerlik güvenirlik çalışması yapılan “Çocuk Prososyallik Ölçeği”
ve “Yetişkin Prososyallik Ölçeği”
kullanılmıştır.
Veriler
SPSS 20 ve Lisrel paket programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma
sonucunda, anne-baba prososyallik puanı ile çocuk prososyallik puanları
arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki gözlenmiştir. ÇPÖ öğretmen formu puanlarının kızlar lehine, ÇPÖ anne formu puanlarının
kardeş sayısı değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | January 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |