Bu
araştırmada akran öğretimi yöntemi ile öğretmen merkezli geleneksel öğretim
yönteminin öğrencilerin kavram öğrenme ve problem çözme başarısı üzerindeki
etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarını karşılaştırabilmek ve
değerlendirebilmek için çalışma iki ayrı gruba uygulanmıştır. Araştırmanın
deney grubuna akran öğretimi yöntemi uygulanırken kontrol grubuna öğretmen
merkezli geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırma temel fizik
dersine kayıtlanan toplam 59 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın
verileri Temel Mekanik Test yardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına
göre akran öğretimi yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin kavram öğrenme,
problem çözme ve grafik yorumlama başarısının öğretmen merkezli geleneksel
öğretim yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin başarısından daha yüksek olduğu
bulunmuştur. Akran öğretimi yöntemiyle öğrenim gören öğrencilerin derse olan
ilgisinin ve katılımının da arttığı
gözlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak daha sonra yapılacak araştırmalara
ışık tutacak bazı öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | March 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |