Bu araştırmanın temel
amacı, Güzel Sanatlar Lisesi Müzik bölümü öğrencilerinin ‘Türk Halk Müziği’
kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığı ile ortaya çıkarmaktır.
Araştırma verileri, 2016-2017 güz döneminde Antalya Güzel Sanatlar Lisesi Müzik
bölümünde öğrenim gören 108 öğrenciden toplanmıştır. Öğrencilerin 'Türk Halk
Müziği' kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeleri ortaya çıkarmak
amacıyla ‘Türk Halk Müziği ……gibidir; çünkü…….’’ ifadesindeki boşlukları
doldurması istenmiştir. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, GSL Müzik
bölümü öğrencileri 75 adet geçerli ve
farklı metafor üretmiştir. Bu metaforlar sekiz farklı kavramsal kategori
altında toplanmıştır. Bu
kategoriler çoktan aza doğru şöyledir; 1) duygular üzerindeki etkileyici yönü,
2) olguları temsil etme rolü, 3) beğenilere hitap etme yönü, 4) geçmişle bağ
kurma/mesaj verme yönü , 5) doğal, saf ve değerli yönü, 6) eğitici- öğretici
yönü, 7) teorik yönü, 8) Birleştirici Bütünleştirici Yönü.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2018 |
Acceptance Date | June 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |