Görsel
kültürün güzel sanatlar liselerinde öğretim programı içinde yer almasına
ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma nitel
araştırma yöntemi ile şekillenmiştir. Araştırmanın örneklem belirleme sürecinde
amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Bu
araştırmanın katılımcıları güzel sanatlar lisesinde 2014-2015 öğretim yılında
birinci yarıyıl eğitim veren 6 resim öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış
görüşme yoluyla toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma
yöntemine dayalı betimsel analizden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, araştırma
soruları ve araştırmanın kavramsal çerçevesi doğrultusunda araştırma
verilerinin çözümlenmesi üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada
öğretmenlerle gerçekleştirilmiş yarı-yapılandırılmış görüşmelerin verilerinin
dökümü yapılmış ve çözümlenmiştir. İkinci aşamada araştırmanın kuramsal
çerçevesi bağlamında belirlenen temalar temel alınarak öğretmenlerin görüşleri
analiz edilmiştir. Üçüncü aşamada ise elde edilen bulgular analiz edildikten
sonra yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak ulaşılan
bazı sonuçlar ise şöyledir; Öğrencilerin eleştirel bakış açılarını,
yaratıcılıklarını, görsel okuryazarlıklarını, iletişimlerini destekleyeceği ve
daha bilinçli bireyler yetiştirmede görsel kültür eğitiminin önemli olduğu
ortaya çıkmıştır. Özellikle teknolojinin gelişmesiyle yoğun imge bombardımanına
maruz kaldığımız bu çağda öğrencilerin sosyal medyayı fazla kullanımları
sonucunda sosyal medyada gördükleri her şeyi doğru olarak kabul edip,
sorgulamadan benimsediklerini bunun için görsel kültür eğitiminin iletişim,
eleştirel düşünce, yaratıcılık, kültürel devamlılık, kendi ifade etme gibi becerilerin
kazanımında etkili olacağı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | August 22, 2018 |
Acceptance Date | August 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |