Missing data are one of the frequently encountered problems in quantitative research. When
neglected or handled improperly, this problem can have adverse impact on research results.
However, the issue of missing data in quantitative second language (L2) research has largely been
ignored when compared to the other sister disciplines such as education and psychology. The
purpose of this methodological synthesis was, therefore, to investigate the issue of missing data
in L2 research, with a particular focus on L2 researchers’ current missing data management
practices. A total of 143 studies published in six leading L2 journals were reviewed in this
synthesis. The results indicated that missing data were indeed quite common in L2 research in
that 41% of the studies indicated evidence of missing data, but L2 researchers’ management and
reporting of missing data was often less than optimal. In light of the results, several directed
suggestions were made to improve the rigor and quality of L2 research.
Kayıp veriler nicel araştırmalarda sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biridir. İhmal edildiğinde ya da
yanlış şekilde ele alındığında, kayıp veriler araştırma sonuçları üzerinde olumsuz etki yaratabilir.
Ancak, eğitim ve psikoloji gibi diğer yakın alanlarla karşılaştırıldığında, ikinci dil araştırmalarında
kayıp verilerin durumu göz ardı edilmiştir. Bu nedenle, bu metodolojik sentezin amacı ikinci dil
araştırmalarındaki mevcut kayıp veri yönetim uygulamalarını araştırmaktır. Bu sentezde ikinci
dil araştırmaları dergisinde yayınlanan toplam 143 çalışma ele alındı. Sonuçlar, ikinci dil
araştırmalarında kayıp verilerin gerçekten oldukça yaygın olduğunu gösterdi. İncelenem
çalışmaların %41’inde kayıp veri bulgusuna rastlanmıştır. Ancak, ikinci dil araştırmacılarının
kayıp veri yönetimi ve sunumu genel olarak çok yetersiz. Sonuçların ışığında, ikinci dil
araştırmalarının kalitesini artırmak için çözüm odaklı bazı öneriler sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Acceptance Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 1 |