This study aimed to investigate the perceptions of environmental
education self-efficacy of prospective teachers in terms of gender, grade
level, academic average, environmental content, environmental membership and
department variables. Descriptive research method, which is one of the
quantitative research approaches, was used. The study was carried out with 236
prospective teachers studying in biology, science, geography and elementary
education programs in the 2017-2018 academic year. In the study, an environmental
education self-efficacy scale and personal information form was used. According
to the findings of the research; there was no statistically significant
difference in perceptions of environmental education self-efficacy among
prospective teachers in terms of gender and environmental membership variables.
It was found that the pre-service teachers' perceptions of environmental
education self-efficacy differentiated in terms of class level, academic
average, taking lessons with environmental content and department variables. The
study showed the importance of the environmental and environmental subjects in
undergraduate programs on environmental education self-efficacy perception. It was
also found that pre-service teachers' perceptions of environmental education
self-efficacy changed positively, especially as their grade level increases.
The fact that pre-service biology teachers who took the environmental content
courses in undergraduate education had a lower level of self-efficacy compared
to other teachers was one of the most striking results of the study.
Bu çalışmada öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik ortalama, çevresel içerikli ders alma, çevreyle ilgili dernek üyeliği ve bölüm değişkenlerine göre araştırılması amaçlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımlarından betimsel araştırma yöntemi kullanılan çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında biyoloji, fen bilgisi, coğrafya ve sınıf eğitimi programlarında okuyan 236 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak çevre eğitimi öz-yeterlik ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgulara göre; cinsiyet ve çevreyle ilgili dernek üyeliği değişkenleri bakımından öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ancak öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algılarının sınıf düzeyi, akademik ortalama, çevresel içerikli ders alma durumu ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Bu çalışmadaki sonuçlardan, çevre eğitimi öz-yeterlik algısı üzerinde lisans programlarında okutulmakta olan her türlü çevre ve çevre konusu içerikli derslerin oldukça önemli olduğu anlaşılmıştır. Öğretmen adaylarının özellikle sınıf düzeyi arttıkça çevre eğitimi öz yeterlik algılarının da olumlu yönde değişim gösterdiği görülmüştür. Lisans eğitimlerinde en fazla çevresel içerikli ders alan biyoloji öğretmen adaylarının diğer öğretmen adaylarına göre kendilerini çevre eğitimi öz-yeterlik açısından daha düşük görmeleri bu çalışmanın yine en çarpıcı sonuçlarından biri olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Acceptance Date | May 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 3 |