In this study, an electronic portfolio application with a web interface is investigated as an assessment and evaluation instrument. E-portfolio is constructed to implement in academic reading and writing course of an American university. The study explores the design, application, characteristics, and evaluation results of the e-portfolio along with the recommendation of students. Furthermore, pros and cons of e-portfolio is discussed on the basis of application results in the classroom.
Web-based instruction electronic portfolio portfolio assessment academic reading-writing database in education.
Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) bir üniversitede Akademik okuma-yazma dersinde kullanılmak üzere hazırlanmış ve uygulanmış olan web tabanlı bir ölçme-değerlendirme arayüzü olan elektronik portfolyonun (e-portfolyo) tasarımı, kullanımı, özellikleri ve öğrenciler tarafından yapılan değerlendirme sonuçları sunulmaktadır. Ayrıca, e-portfolyonun sınıf içinde kullanımı ile ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak e-portfolyonun avantajları ve dezavantajları tartışılacaktır.
Web-tabanlı öğretim elektronik portfolyo portfolyo değerlendirmesi akademik okuma-yazma eğitimde veritabanı kullanımı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 4 Issue: 1 |