In this study, it etwas examined the appreciations by “The Application Teachers” who im- posed the application hours which were made in the in application shools subjeckto “The Faculty- School Cooperation” of these lessons and the “The Teacher Condidates” who took all the lessons, Called The School Experence I-II and The Teaching Applications, which occupy a place in every teaching departments in The Education Faculties in the result of being renewed again The Educa- tion Faculties by “The Higher Teaching Association” in 1997, and at the result of this examination, it was presented suggestions to attain its purpose of the related lessons.
Bu çalışmada: 1997 yılında Y. Ö. K tarafından Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması sonucu [1] Eğitim Fakülteleri bünyesindeki her öğretmenlik programında yer alan Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması adlı derslerin tamamını almış "Öğretmen Adayları" ve bu derslerin "Fakülte-Okul İşbirliği" çerçevesinde uygulama okullarında yapılan uygulama saatlerini yürüten "Uygulama Öğretmenleri" tarafından değerlendirmeleri incelenmiş ve bu inceleme sonu-cunda ilgili derslerin amaçlarına ulaşmaları için öneriler sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 4 Issue: 2 |