In this study, it has been aimed to compare student attitudes towards laboratory activi- ties of the biology students in Faculty of Science and Arts and Faculty of Education. The data from the questionnaire applied to students was statistically assessed by using SPSS, Duncan and t statistic program. Differences in both between faculties and within faculties were de- termined from the analysis. In addition the difficulties met in the laboratory activities were discussed.
Bu çalışmada, fen ve eğitim fakültesi biyoloji öğrencilerinin laboratuvar çalışmala-rına ilişkin tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve laboratuvar çalışmalarında karşılaştıkları güçlüklerin tespiti amaçlanmıştır. Verilere SPSS istatistik programı kullanıla-rak ANOVA, Duncan ve t testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlardan biyoloji öğrencileri-nin laboratuvar derslerini değerlendirmeleri ile ilgili farklılıkların olduğu, yine bu analizler-den aynı fakülte içerisindeki sınıflar arasında da farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 5 Issue: 2 |