In this study, it was aimed to investigate the primary grade-7 mathematics textbooks by student-teacher and teachers. The sampling that are attending mathe- matics course at Ataturk University Erzincan Education Faculty in 2002-2003 Spring Term was divided five groups consisted of five persons and the fourteen primary mathematics teachers. The former groups enrolled “Analysis of Primary Education Textbooks” course, which the course is four per week, and as an activity they investigated grade-7 mathematics textbooks and evaluated. During the evaluation, a Likert type scale was used. After computing the means, Variance analysis was applied on the data. As a result, there is no difference between the textbooks (p<0.05), but there is a significant difference between the student-teacher groups and between the teachers and the student-teacher groups in terms of structure (p<0.05), content (p<0.001), and teaching method, strategy and techniques (p<0.001).
Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf matematik ders kitaplarının öğretmen adayları ve öğretmenler tarafından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2002-2003 Öğretim yılında Erzincan Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfında öğrenimlerine devam eden öğretmen adayları beş farklı gruba ayrıldı. Bu gruplarda bulunan beş öğretmen adayına “Konu Alanı Ders Kitabı İncelenmesi” dersinde bir etkinlik olarak ilköğretim 7. sınıf matematik ders kitaplarını incelemeleri ve değerlendirme yapmaları istenmiştir. Ayrıca halen Erzincan ilinde on dört farklı ilköğretim okulunda Matematik öğretmenliği yapan öğretmenler tarafından ilköğretim 7. sınıf matematik ders kitaplarını değerlendir-meleri istenmiştir. Değerlendirme esnasında Konu Alanı Ders Kitabı İncelenmesi ile ilgili bir Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Elde edilen puanların ortalamaları alınarak Varyans analizi uygulanmıştır. Sonuçta ders kitapları arasında p<0,05 seviyesinde önemli bir farklılığın olmadığı ancak öğretmen adaylarının oluşturduğu grup çalışması ve öğretmenler arasında biçimsel görünüm (p<0,05), içerik (p<0,001) ve öğretim yöntem, strateji ve teknikleri(p<0,001) yönünden anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 6 Issue: 2 |