Research Article
BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN LİSE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ ÇEVRE VE POPULASYON KONUSUYLA İLGİLİ GRAFİK SORULARINI ALGILAMA VE YORUMLAMALARINDAKİ YANILGILARI

Year 2005, Volume: 7 Issue: 1, 25 - 33, 01.06.2005

Abstract

Bu çalışmanın amacı, lise giriş sınavlarında yer alan populasyon ve çevre konusundaki grafik sorularının, öğrencilerin algılama ve yorumlamalarındaki yanılgılarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Muğla Merkez ilçeden rastlantısal olarak seçilen 5 ilköğretim okulunun 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Önceden uzman görüşü alınarak geçerliği sağlanan 20 çoktan seçmeli sorudan oluşturulan test uygulanmıştır. Bu soruların 9 tanesi lise giriş sınavlarında çıkmış sorular olup 11’i de diğer yardımcı kitaplardan alınmıştır. Çal ışmanın sonucu SPSS 11.0 programında yüzdelik dilim ve frekansa göre yorumlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin çevre ve populasyon konusundaki grafik sorularını yorumlamada yanılgıları bulunduğu tespit edilmiş ve öneriler getirilmiştir.

References

  • Akdeniz, A.R.,Yıldız, İ., Yiğit, N. (2001). “İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Işık Ünitesindeki Kavram Yanılgıları”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2, S.20, ss.72-78.
  • Ayas, A. (1995). “Lise I Kimya Öğrencilerinin maddenin Tanecikli Yapısı Kavramını Anlama Seviyelerine İlişkin Bir Çalışma”, ODTÜ 2. Fen Bilimleri Sempozyumu, Ankara.
  • Çepni, S. (1997). “Lise Fizik I Kitabında Öğrencilerin Anlamakta Zorluk Çektikleri Anahtar Kavramların Tespiti”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (15):1-8.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Erk Yayıncılık, Ankara.
  • Ergül, R., Şanlı, M. (2000). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Temel Matematik Bilgilerini Fen Derslerinde Kullanma Bilgi ve Becerileri”, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, s. 230-233.
  • Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2002). “İlköğretim 8 . Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi”, http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/ PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf ‘den 07 Mart 2004 tarihinde alınmıştır.
  • Feher, Elsa (1991). “Interactive Museum Exhibits As tools For Learning: Explorations With Light”, International Journal of Science Education, C.4, S.53, ss.214-219.
  • Gümüş, S., Öner, F., Kara, M., Orbay, M., Yaman, S. (2003). “Isı ve Sıcaklık üzerine Kavram Yanılgıları”, http://www.yayim.meb.gov.tr ‘den 07 Mart 2004 tarihinde alınmıştır.
  • Halloun, I.A., Hestenes, D.(1987) “Modelling İnstructionin Mechanics”, American Jounal of Physics, S.55, ss.455-460.
  • Tekkaya, C., Balcı, S. (2003). “Öğrencilerin Fotosentez ve Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarını Saptanması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.24, ss.101-107.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R., Piburn, M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK Dünya Bankası Yayınları, Ankara.

THE MISTAKES OF 8. CLASS STUDENTS IN PRIMARY SCHOOLS IN PERCEPTION ON INTERPRETATION OF GRAPHIC QUESTIONS ABOUT THE SUBJECT OF ENVIRONMENT AND POPULATION IN THE HİGH SCHOOL ENTRANCE EXAMS

Year 2005, Volume: 7 Issue: 1, 25 - 33, 01.06.2005

Abstract

The aim of this study is to define these conceptual mistakes in the students’ interpretation and perception of the graphic questions about the subject of envıronment and populatıon and on population. The models of this quantative study are the 8. class students of 5 primary schools which are chosen by coincidence in the center county. The test consists of 20 multiple choice questions and its currency is obtained by having expert’s idea. 9 of these questions are ones which were asked in the entrance exam of high schools before and the other 11 questions are taken from practice books. The result of this study has been interpreted according to the frequencies and percentage of SPSS 11.0 programme. The result of the research has showed that, students have some mistakes in perception on interpretation of graphic questions about the subject of environment and population, in that respect some offers have given.

References

  • Akdeniz, A.R.,Yıldız, İ., Yiğit, N. (2001). “İlköğretim 6.Sınıf Öğrencilerinin Işık Ünitesindeki Kavram Yanılgıları”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2, S.20, ss.72-78.
  • Ayas, A. (1995). “Lise I Kimya Öğrencilerinin maddenin Tanecikli Yapısı Kavramını Anlama Seviyelerine İlişkin Bir Çalışma”, ODTÜ 2. Fen Bilimleri Sempozyumu, Ankara.
  • Çepni, S. (1997). “Lise Fizik I Kitabında Öğrencilerin Anlamakta Zorluk Çektikleri Anahtar Kavramların Tespiti”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (15):1-8.
  • Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji, Erk Yayıncılık, Ankara.
  • Ergül, R., Şanlı, M. (2000). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Temel Matematik Bilgilerini Fen Derslerinde Kullanma Bilgi ve Becerileri”, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, s. 230-233.
  • Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2002). “İlköğretim 8 . Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi”, http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/ PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf ‘den 07 Mart 2004 tarihinde alınmıştır.
  • Feher, Elsa (1991). “Interactive Museum Exhibits As tools For Learning: Explorations With Light”, International Journal of Science Education, C.4, S.53, ss.214-219.
  • Gümüş, S., Öner, F., Kara, M., Orbay, M., Yaman, S. (2003). “Isı ve Sıcaklık üzerine Kavram Yanılgıları”, http://www.yayim.meb.gov.tr ‘den 07 Mart 2004 tarihinde alınmıştır.
  • Halloun, I.A., Hestenes, D.(1987) “Modelling İnstructionin Mechanics”, American Jounal of Physics, S.55, ss.455-460.
  • Tekkaya, C., Balcı, S. (2003). “Öğrencilerin Fotosentez ve Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarını Saptanması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.24, ss.101-107.
  • Turgut, F., Baker, D., Cunningham, R., Piburn, M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi, YÖK Dünya Bankası Yayınları, Ankara.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Sülün This is me

Nevin Kozcu This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sülün, Y., & Kozcu, N. (2005). İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN LİSE GİRİŞ SINAVLARINDAKİ ÇEVRE VE POPULASYON KONUSUYLA İLGİLİ GRAFİK SORULARINI ALGILAMA VE YORUMLAMALARINDAKİ YANILGILARI. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 25-33.